Pierwsze, gorące czerwcowe dni zachęciły do wyjścia z podziemia i przeanalizowania środowiska zewnętrznego Laboratorium Badań Medioznawczych. Nasi młodzi analitycy, podzieleni na kilka grup, wzięli udział w grze miejskiej, w której zadania były związane oczywiście z mediami. Członkowie zespołów Laboratorium Badań Medioznawczych przed rozpoczęciem zabawy otrzymali koszulki z logo LBM, aby mogli - również poprzez ubiór - identyfikować się z naszą instytucją badawczą.
Kilka tygodni wcześniej, w głosowaniu internetowym, członkowie Laboratorium Badań Medioznawczych wybrali hasło, które będzie swoistym motto naszej agendy. Większość głosów wskazała na frazę "Koduję, więc jestem". Padł pomysł - z racji tego, że we Francji odbywa się turniej EURO 2016 - aby koszulka była stworzona na wzór piłkarskiego trykotu. I tak, zamiast nazwiska pojawił się "Homo analiticus", a zamiast cyfry - "hashtag".
Pierwszą, honorową postacią, która otrzymała koszulkę LBM był dyrektor Instytutu Dziennikarstwa prof. dr hab. Marek Jabłonowski. Nie obyło się bez wspólnej fotografii z kierownikiem Laboratorium dr. Tomaszem Gackowskim.
Przez kilka godzin, podczas których odbywała się gra miejska, logo Laboratorium Badań Medioznawczych było widoczne w kilku miejscach Warszawy. Uczestnicy w koszulkach pojawiali się między innymi w Parku Praskim, na Muranowie, czy przy Cytadeli na Żoliborzu. Organizatorzy na bieżąco śledzili losy grup - Avengersów, BESOS, Cichociemnych, Dardanele, Erudytów. Niektóre zagadki były tak trudne, że nawet naszym analitykom nie udało się ich rozwikłać. Jednak najważniejsze, że wszystkim udało się dotrzeć do mety! Wszystkim uczestnikom należą się brawa i gratulacje.