Tegoroczna, druga edycja, Konferencji Analiz Medioznawczych pod tytułem „Pokoleniowe spojrzenie na media” organizowanej przez Koło Naukowe Analiz Medioznawczych odbyła się 19 maja 2017. Spotkanie otworzył prof. dr hab. Janusz Adamowski, dziekan Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii oraz dr hab. Tomasz Gackowski, kierownik Laboratorium Badań Medioznawczych i opiekun Koła.
W tym roku gościliśmy 35 prelegentów z 13 ośrodków akademickich z całej Polski. Wspólnie zastanawialiśmy się i dyskutowaliśmy, w jaki sposób poszczególne pokolenia konsumują media, jakie są podobieństwa i różnice w doborze oraz odbiorze poszczególnych środków masowego przekazu, a także jak współczesne media dostosowują swoją ofertę zarówno do młodych, jak i starszych generacji odbiorców. Tematyka wygłaszanych referatów była niezwykle różnorodna – od charakterystyki poszczególnych pokoleń pod względem konsumpcji internetu, prasy, radia, telewizji poprzez zmiany trendów w obrębie marketingu, reklamy, a także bajek, aż po dostosowywanie narzędzi badawczych do zmian pokoleniowych.
Za nieocenioną pomoc i wsparcie serdecznie dziękujemy Wydziałowi Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW, Laboratorium Badań Medioznawczych oraz Samorządowi Studenckiemu WDIiB.