logo

qrLaboratorium Badań Medioznawczych

 

ul. Bednarska 2/4 (pokój nr 0.36)

00-310 Warszawa

 

tel. 22 55 23 943

e-mail: biuro@lbm.uw.edu.pl

O Laboratorium Badań Medioznawczych

b_350_227_16777215_00_images_Centrala.jpg

 

Laboratorium Badań Medioznawczych (LBM) to innowacyjna, zaawansowana technologicznie pracownia naukowo-badawcza w strukturze Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibiologii Uniwersytetu Warszawskiego, realizująca badania na styku nauk społecznych, humanistycznych i technicznych.

Utworzenie Laboratorium Badań Medioznawczych stało się możliwe dzięki środkom finansowym przyznanym przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w formie dotacji celowej (decyzja nr 8617/E-343/R/2013 z dnia 12 czerwca 2013 roku).

Działalność LBM zainaugurowano 7 listopada 2013 roku.

Czytaj więcej...

Funkcjonalność Laboratorium Badań Medioznawczych

Tobii i Mobile Device

 

O funkcjonalności Laboratorium Badań Medioznawczych najlepiej świadczą obecne w nim technologie i sprzęt. Serwer z dwoma ośmiordzeniowymi proceso-rami, superszybki dostęp do internetu, apartatura do rejestrowania kilkunastu kanałów radiowych i telewizyjnych w czasie rzeczywistym, specjalistyczne oprogra-mowania, ale przede wszystkim najnowocześniejszy na rynku okulograf, czyli urządzenie do badania ruchów gałki ocznej.


Czytaj więcej...

Zespół Laboratorium Badań Medioznawczych

gackowski

 

dr hab. Tomasz Gackowski 

Medioznawca, historyk, adiunkt w Katedrze Komunikacji Społecznej i Public Relations Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibiliologii UW oraz Kierownik Laboratorium Badań Medioznawczych Uniwersytetu Warszawskiego, sekretarz Rady Programowej LBM UW. Wcześniej wicedyrektor ds. badań naukowych i współpracy z zagranicą Instytutu Dziennikarstwa Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego (2012-2016)Pomysłodawca wortalu medioznawca.com.

 

 

 

brylska

 

dr Karolina Brylska 

Medioznawca, asystent w Zakładzie Komunikacji Społecznej i Public Relations Instytutu Dziennikarstwa Wydziału Dzien-nikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Zastępca kierownika Laboratorium Badań Medioznawczych Uniwersytetu Warszawskiego. Trener wystąpień publicznych i medialnych. Redaktor naczelna Magazynu medioznawca.com .

 

 

 

 

balcerzak a

 

Adam Balcerzak

Specjalista w zakresie IT, webmaster, technik w Laboratorium Badań Medioznawczych Uniwersytetu Warszawskiego, właściciel agencji interaktywnej, ale przede wszystkim entuzjasta technologii informacyjnych. Z zainteresowaniem śledzi rynek i rozwój nowych technologii, a także sposób ich wykorzystania w życiu codziennym mediów, firm i zwykłych ludzi.

 

 

 

 

Patera2

 

mgr Mateusz Patera

Doktorant na kierunku nauki społeczne w zakresie nauk o mediach (Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego). Współpracownik Laboratorium Badań Medioznawczych. Absolwent Międzywydziałowych Studiów Ochrony Środowiska Uniwersytetu Warszawskiego oraz Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej (Instytut Dziennikarstwa Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego); zainteresowania naukowo-badawcze: metody badań medioznawczych (m.in. okulografia, badania fokusowe), komunikacja wizualna, badania wizerunku, komunikacja WEB 2.0 i 3.0.

 

 

jaskowski

mgr inż. Piotr Jaskowski

Absolwent Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej. Dwukrotny stypendysta Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia naukowe w latach 2015-2016. Zainteresowania naukowe: pomiary biometryczne człowieka, symulatory pojazdu, dystrakcja.

          

 

 

Członkowie zespołu badawczego

  • dr hab. Małgorzata Molęda-Zdziech – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Kolegium Ekonomiczno-Społeczne
  • dr hab. Jacek Wasilewski – Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
  • dr hab. Małgorzata Kisilowska  – Uniwersytet Warszawski,Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
  • dr Anna Jupowicz-Ginalska – Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
  • dr Krzysztof Kowalik – Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
  • dr Łukasz Szurmiński – Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
  • dr Justyna Jasiewicz  – Uniwersytet Warszawski,Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
  • dr Anna Mierzecka  – Uniwersytet Warszawski,Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
  • dr Alicja Waszkiewicz-Raviv  – Uniwersytet Warszawski,Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
  • dr Tomasz Olczyk  – Uniwersytet Warszawski,Wydział Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji
  • dr Andrius Suminas - Uniwersytet Wileński, Wydział Komunikacji 
  • mgr Marcin Łączyński
  • mgr Jolanta Pisarek 
  • mgr Jarosław Żyliński

Członkowie Rady Programowej

  • prof. dr hab. Janusz Adamowski - Dziekan Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego
  • prof. dr hab. Marek Jabłonowski - Prodziekan ds. Badań Naukowych i Współpracy Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego
  • prof. UW, dr hab. Anna Kamler - Prodziekan ds. Studenckich i Dydaktycznych Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego
  • prof. dr hab. Dariusz Kuźmina -  Prodziekan ds. Finansów  Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego
  • prof. dr hab. Jerzy Olędzki - Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego 
  • prof. dr hab. Maciej Mrozowski - Uniwersytet SWPS
  • dr hab. Jacek Wasilewski - Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego
  • dr Anna Miotk - Polskie Badania Internetu Sp. z o.o., Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego 
  • mgr Stanisław Nowak - Telewizja Polska S.A.
  • mgr Barbara Turowska - Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
  • mgr Marcin Jarnicki - NC+
  • dr hab. Tomasz Gackowski - Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego