Skróty wideo z naszych projektów
Zachęcamy do obejrzenia klipów wideo prezentujących w skrócie LBM oraz nasze projekty.
Sprzęt i oprogramowanie
Dysponujemy najnowocześniejszym sprzętem badawczym i oprogramowaniem do przeprowadzania badań biometrycznych.

iMotions Research Platform

Unikalna na rynku platforma do przeprowadzania badań biometrycznych, która pozwala na integrację wszystkich sensorów badawczych i wizualizację pomiarów w czasie rzeczywistym na jednej osi czasu.

SMI Experiment Suite Scientific Premium

Platforma programowa do projektowania, przeprowadzania i analizowania eksperymentów okulograficznych z użyciem eyetrackerów firmy SMI.

Tobii Pro Lab

Oprogramowanie do projektowania, przeprowadzania i analizowania badań okulograficznych z wykorzystaniem eyetrackerów firmy Tobii.



Web crawling

Monitoring przestrzeni internetowej (ang. web crawling), możemy realizować badania z zakresu wirtualnej etnografii.

Studio CATI

15 w pełni wyposażonych stanowisk komputerowych, które umożliwiają przeprowadzanie ankiet typu CATI, CAWI czy CASI. Sprzęt i oprogramowanie zapewniają dostęp do unikalnej bazy numerów – cenną w przypadku przeprowadzania badań reprezentatywnych

Nowoczesne okulografy

W zależności od specyfiki badania proponujemy jeden z trzech okulografów: Tobii Pro Fusion 250Hz z Mobile Device Solution, Tobii Glasses 2 100Hz, Tobii Pro VR Integration based on HTC Vive 120Hz oraz SMI RED500.

Headsety VR i konsole

Do badań w świecie rzeczywistości wirtualnej używamy headsetów Oculus RIft, Playstation VR oraz HTC Vive. Badamy również gry 2D przy użyciu konsol XBOX One S i X oraz PlayStation 4 Pro.

Sensory biometryczne i badanie emocji

Za pomocą sprzętu firm Shimmer i B-ALERT badamy: galwaniczną reakcję skóry (GSR), bioelektryczną aktywność mózgu (EEG) oraz elektromiografię (EMG). Ponadto dzięki algorytmowi AFFECTIVA badamy najprawdopodobniej przeżywane emocje na podstawie zapisu wideo.

Monitoring radia i telewizji

Zapis w czasie rzeczywistym 9 kanałów telewizyjnych i 6 stacji radiowych, tworzący archiwum do analiz treści rtv.

Fokusownia

W pełni funkcjonalna fokusownia, w której - oprócz standardowej obserwacji przy pomocy weneckiego lustra -mamy możliwość oglądania wywiadów grupowych z odtworzenia (spotkania są nagrywane) lub na żywo online. Dedykowany link pozwoli zobaczyć całe badanie w internecie

5 członków zespołu
6 headsetów VR
3 okulografy
5 pomieszczeń
Co robimy?
Oferujemy kompleksową i wielostronną obsługę badawczo-ekspercką, która pozwala osiągać przewagę konkurencyjną. Gwarantujemy najwyższe standardy metodologiczne i organizacyjne w projektowaniu i realizowaniu badań.

Obserwacja i analiza odbioru treści medialnych każdego typu

np. spoty, plakaty, teksty, serwisy informacyjne, memy, filmy itp.

Analizy i eksperymenty z zakresu UX (ang. user experience)

w grach i szeroko pojętych aplikacjach interaktywnych (strony www, aplikacje moblilne)

Analizy oddziaływania konkretnych technik grywalizacyjnych

w różnych grupach osób i kontekstach użycia w zależności od projektu.

Testy aplikacji (istniejących lub spreparowanych)

na grupach docelowych z wynikami jakościowymi lub ilościowymi w przypadku badań zdalnych.

Badania dotyczące proceduralnego tworzenia treści w grach wideo



Badania odbioru
gier wideo

reakcje emocjonalnych gracza (również z wykorzystaniem technik facetrackingu oraz EEG).

Zespół
LBM UW to interdyscyplinarny zespół specjalistów – kilkunastu medioznawców, językoznawców, psychologów, socjologów, ludologów, informatologów, politologów i statystyków. Każdy z członków zespołu ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów zarówno naukowych, jak i komercyjnych.

prof. UW dr hab. TOMASZ GACKOWSKI Kierownik LBM UW

Medioznawca, historyk, profesor uczelni (UW) w Katedrze Komunikacji Społecznej i Public Relations Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibiliologii UW oraz Kierownik Laboratorium Badań Medioznawczych Uniwersytetu Warszawskiego. Pomysłodawca portalu medioznawca.com. Członek Komisji Rewizyjnej Fundacji Uniwersytetu Warszawskiego wybrany przez Senat UW na kadencję 2020-2024.

mgr Marlena Sztyber Badaczka

Medioznawca, prawnik, doktorantka na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW. W swojej pracy naukowej łączy zagadnienia z obszaru nauk o mediach i komunikacji społecznej oraz prawa.   

DR KAROLINA BRYLSKA Z-ca kierownika LBM UW

Medioznawca, asystent w Zakładzie Komunikacji Społecznej i Public Relations Wydziału Dzien-nikarstwa, Informacji i Bibliologii i  Uniwersytetu Warszawskiego. Zastępca kierownika Laboratorium Badań Medioznawczych Uniwersytetu Warszawskiego.

mgr Marcin Łączyński Analityk danych

Doktorant Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych UW. Absolwent Instytutu Dziennikarstwa UW na specjalizacji Marketing Medialny i PR oraz Wydziału Ekonomii UW (Metody statystyczne w biznesie). Autor blogów gry-szkoleniowe.blogspot.com, przedwyruszeniem.blogspot.com oraz wydanej w 2013 i wyróżnionej przez PTTB książki „Gry Szkoleniowe. Praktyczny Przewodnik”. Jego zainteresowania badawcze obejmują badanie gier (cyfrowych i analogowych), graczy i ich społeczności, wykorzystanie narracji w grach oraz grywalizację.

Dr hab. Anna Mierzecka Badaczka

Badaczka zachowań informacyjnych, adiunkt Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibiliologii UW. Jej głównym obszarem zainteresowań naukowych są zachowania informacyjne naukowców, komunikacja naukowa oraz wykorzystywanie cyfrowych źródeł informacji.

mgr inż. ADAM BALCERZAK Specjalista IT

Specjalista w zakresie IT, webmaster, technik w Laboratorium Badań Medioznawczych Uniwersytetu Warszawskiego, właściciel agencji interaktywnej, ale przede wszystkim entuzjasta technologii informacyjnych. Z zainteresowaniem śledzi rynek i rozwój nowych technologii, a także sposób ich wykorzystania w życiu codziennym mediów, firm i zwykłych ludzi.

Galeria
Kontakt

Dołącz do listy mailingowej

Subskrybuj

 

Deklaracja dostępności