Fotolia 12803290 Subscription LNasze laboratorium to miejsce, w którym doświadczeni badacze i analitycy spotykają się z osobami, zwłaszcza studentami, chcącymi rozpocząć przygodę z badaniami medioznawczymi. W okresie ponad dwuletniej działalności LBM kilkunastokrotnie odbywały się szkolenia dla wszystkich tych, którzy wymagają od siebie nieco więcej niż jedynie pozyskiwania wiedzy na obowiązkowych wykładach, ćwiczeniach czy konwersatoriach.

 

Prezentacja metod badawczych, poznawanie arkuszy koderskich, praca w ramach projektów i szukanie pomysłów na kolejne to cele główne, ale dbamy o rozwój w każdym aspekcie – od komunikacyjnego (między osobami zaangażowanymi w działalność laboratorium) po ewaluacyjny (spotkania podsumowujące każdy projekt badawczy).

W ciągu dwóch lat z kilkunastu szkoleń w Laboratorium Badań Medioznawczych UW wzięło udział już ponad sto osób przede wszystkim studentów Instytutu Dziennikarstwa. Wśród omawianych zagadnień znalazły się: eyetracking i oprogramowanie Tobii Studio, analiza semiotyczna, analiza dyskursu, zarządzanie social mediami. Osoby zaangżowane w działalność Laboratorium Badań Medioznawczych UW miały także możliwość uczestniczenia w szkoleniu dotyczącym programu Microsoft Excel oraz aplikacji Tobii Studio.