„Gdyby Twitter nie istniał, Trump by go wymyślił”
27 marca 2019 r. w auli im. prof. Jana Baszkiewicza w Gmachu Audytoryjnym WNPiSM UW odbyło się seminarium zatytułowane "Ćwierkający Donald Trump - rola Twittera w komunikacji politycznej prezydenta USA". W trakcie wydarzenia prezentowane były wyniki projektu badawczego, dotyczącego tytułowego tematu i przeprowadzonego przez zespół Laboratorium Badań Medioznawczych UW. O wynikach badań oraz znaczeniu Twittera we współczesnej komunikacji politycznej dyskutowali obecni podczas seminarium prelegenci: prof. Bohdan Szklarski (Ośrodek Studiów Amerykańskich UW), dr hab. Tomasz Gackowski (LBM UW), red. Bartosz Węglarczyk (Onet) oraz moderator dr Olgierd Annusewicz (Ośrodek Analiz Politycznych UW).
Seminarium "Ćwierkający Donald Trump"

- prof. Bohdan Szklarski (Ośrodek Studiów Amerykańskich UW)
- red. Bartosz Węglarczyk (Onet)
- dr hab. Tomasz Gackowski (Laboratorium Badań Medioznawczych UW)
Gdzie i kiedy? 27 marca 2019 r. (środa), godz. 13:15-14:45, Aula im. J. Baszkiewicza, Collegium Politicum - ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, Warszawa
Jeżeli nie możesz być na wydarzeniu, zapraszamy do śledzenie relacji live na facebooku Laboratorium Badań Medioznawczych UW: http://tinyurl.com/cwierkajacylive
Zapraszamy do obejrzenia filmu promującego Laboratorium Badań Medioznawczych
Zapraszamy do obejrzenia filmu promującego Laboratorium Badań Medioznawczych. Klip został zrealizowany przez studentów prof. Clinta Jonesa z City Collage Plymouth. Zdjęcia realizowano w marcu podczas kilkudniowej wizyty w ramach programu Erasmus.
Ćwierkający Donald Trump – nowa książka LBM UW!
Z końcem 2018 r. ukazała się kolejna publikacja zespołu Laboratorium Badań Medioznawczych UW – monografia wieloautorska zatytułowana „Ćwierkający Donald Trump. Czym jest Twitter dla użytkowników, dziennikarzy i prezydenta USA? Od analizy dyskursu po badania okulograficzne” (T. Gackowski, K. Brylska, M. Patera i inni; recenzowana przez dr hab. Agnieszkę Hess z Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz prof. dra hab. Radosława Pawelca z Uniwersytetu Warszawskiego). Autorzy poddają wieloaspektowemu oglądowi interesujący fenomen medialno-polityczny, jakim jest wykorzystywanie mediów społecznościowych (na przykładzie Twittera) jako narzędzia kształtowania nowoczesnej „miękkiej siły” (soft power). Koncept ten opie¬ra się na zdolności kształtowania preferencji innych ludzi i podmiotów bez użycia nacisku czy przemocy, a raczej za pomocą zasobów kulturowych danego kraju. W tym procesie wykorzystuje się rozmaite praktyki dyplomatyczne i narzędzia komunikacji użyteczne na poziomie międzynarodowym, w tym Twittera, którego rosnące znaczenie w prowadzeniu dyplomacji publicznej oddaje coraz popularniejszy termin „Twiplomacy”.