1. Dudziak-Kisio, M. (2020). Media, polityka i społeczeństwo, czyli edukacja medialna w odcinkach. Siła serialu “Ranczo” jako najpopularniejszej produkcji misyjnej w Polsce. [Media, politics and society, i.e. media education in episodes. The strength of the "Ranch" series as the most popular mission production in Poland]. In K. Gajlewicz-Korab, A. Jaskiernia, M. Łoszewska-Ołowska (Eds.), Siła mediów. Media - społeczeństwo - technologie (135-158). Wrocław-Warszawa: Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej & Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW.
    https://www.ptks.pl/publikacje-ptks/seria-ptks/item/sila-mediow-2
  2. Dudziak-Kisio, M., Konarzycka, O. (2020). Strażnicy poprawności językowej na Facebooku. Analiza norm wspomagających organizowanie życia zbiorowego w społecznościach sieci [Linguistic correctness keepers on Facebook. Analysis of norms supporting the organization of collective life in network communities]. In T., Gackowski, M. Patera (Eds.), Media Varia. Jednostki - społeczeństwa - technologie (113-130). Warszawa: Oficyna wydawnicza ASPRA-JR.
    https://www.lbm.uw.edu.pl/2-uncategorised/367-monografia-pod-redakcja-tomasza-gackowskiego-i-mateusza-patery-pt-media-varia-jednostki-spoleczenstwa-technologie
  3. Gackowski, T., & Patera, M. (2020). Człowiek sieci, czyli kilka słów o nowym determinizmie technologicznym. [The man of the network, or a few words about the new technological determinism]. In T. Gackowski & M. Patera (Eds.),), Media Varia. Jednostki - społeczeństwa - technologie. [Media Varia. Individuals - Societies - Technologies] (pp. 7-9). Warszawa: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR.
    https://www.lbm.uw.edu.pl/2-uncategorised/367-monografia-pod-redakcja-tomasza-gackowskiego-i-mateusza-patery-pt-media-varia-jednostki-spoleczenstwa-technologie
  4. Kwiatkowska, A. (2020). Siła mediów społecznościowych i nowych technologii w języku pokolenia Y. [The power of social media and new technologies in the language of Generation Y]. In K. Gajlewicz-Korab, A. Jaskiernia, M. Łoszewska-Ołowska (Eds.), Siła mediów. Media - polityka - biznes (115-130). Wrocław-Warszawa: Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej & Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW.
    https://www.ptks.pl/publikacje-ptks/seria-ptks/item/sila-mediow-2020-1
  5. Kwiatkowska, A. (2020). Media jako czynnik poczucia odmienności pokoleń. [Media as a factor of the generations’ feeling of different]. In W. Heller, M. Kaźmierska & M. Wieczorek (Eds.),), Spotkanie z innym w szkole i na uczelni. O możliwościach porozumienia (77-88). Poznań-Kalisz: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
  6. Kwiatkowska, A. (2019). Od wspólnych doświadczeń historycznych do pokolenia medialnego, czyli o przebudowie kolektywnej tożsamości. [From shared historical experiences to the media generation, i.e. on the reconstruction of the collective identity]. In T. P. Bocheński (Ed.), Tożsamość w dobie przemian (81-100). Kraków: Wiele Kropek.
  7. Szurmiński, Ł., & Kisilowska, M. (2019). Analiza danych biometrycznych reakcji okoruchowych i mimicznych na archiwalny plakat propagandowy [Analysis of biometric data of oculomotor and mimic reactions to the archival propaganda poster]. Studia Medioznawcze, 20(2), 130-146.
    https://studiamedioznawcze.eu/index.php/studiamedioznawcze/article/view/81
  8. Waszkiewicz-Raviv, A., Jasiewicz, J., & Jupowicz-Ginalska, A. (2019). Walencja emocjonalna online. Kompetencje cyfrowe a pomiar reakcji emocjonalnych w świetle badań jakościowych i biometrycznych. [Emotional valence online. Digital competences and the measurement of emotional reactions in the light of qualitative and biometric research]. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis| Studia de Cultura, 10(271), 114-124.
    https://rep.up.krakow.pl/xmlui/bitstream/handle/11716/9547/AF271--09--Walencja--Waszkiewicz-Raviv--Jasiewicz--Jupowicz-Ginalska.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  9. Mierzecka, A., Kisilowska, M., & Jasiewicz, J. (2018). Dostęp to za mało... Usługi cyfrowe w instytucjach kultury: oferta Narodowego Instytutu Audiowizualnego a oczekiwania i kompetencje młodych użytkowników. [Acess Is Not Enough... Digital Services Of Cultural Institutions: The National Audiovisual Institute Resources Vs. Expectations And Competencies Of Teen Users]. In B. Sosińska-Kalata, P. Tafiłowski, & Z. Wiorogórska (Eds.), Nauka o informacji w okresie zmian: innowacyjne usługi informacyjne (pp. 289-305). Warszawa: Wydawnictwo SBP.
    https://www.lbm.uw.edu.pl/en/publications/17-artyku%C5%82y/317-dostep-to-za-malo-uslugi-cyfrowe-w-instytucjach-kultury-oferta-narodowego-instytutu-audiowizualnego-a-oczekiwania-i-kompetencje-mlodych-uzytkownikow
  10. Brylska, K. (2017). Bezpieczna przyszłość czy skok na kasę? Reforma OFE 2013 roku w tytułach i lidach tekstów prasowych. [Safe future or a cash jump? The OFE reform in 2013 in the titles and leagues of press texts]. Kwartalnik Naukowy OAP UW "e-Politikon" 21, 47-77. Retrieved from http://oapuw.pl/wp-content/uploads/2017/09/ePolitikon-21-2017-2.pdf
  11. Brylska, K. (2017). O kilku strasznych słowach, czyli groźby w wypowiedziach sejmowych premier Beaty Szydło. [About a few terrible words, i.e. threats in the parliamentary statements of Prime Minister Beata Szydło]. Studia Medioznawcze, 3, 21-30.
    https://studiamedioznawcze.pl/spis.php?n=2017_3_70
  12. Gackowski, T. (2017). Przyszłość prasy na podstawie polskiego rynku – wyzwania i szanse.[ The future of the press based on the Polish market - challenges and opportunities.]. In A. Adamski, S. Gawroński, & M. Szewczyk (Eds.), Nauki o mediach i komunikacji społecznej. Krystalizacja dyscypliny w Polsce. Tradycje, nurty, problemy, rezultaty. [Future of the press - challanges and opportunities - Polish press maket example] (pp. 119-132). Rzeszów: Oficyna Wydawnicza Aspra-JR.
    https://www.lbm.uw.edu.pl/publikacje/17-artyku%C5%82y/191-przyszlosc-prasy-na-podstawie-polskiego-rynku-wyzwania-i-szanse
  13. Gackowski, T., & Brylska, K. (2017). Krytyka polityczna w memach internetowych–od dekonstrukcji po rekonfigurację. [Political criticism in internet memes - from deconstruction to reconfiguration]. In K. Brylska, T. Gackowski, & M. Patera (red.), Memy czyli życie społeczne w czasach kultury obrazu (pp. 25-49). Warszawa: Aspra.
    https://www.scribd.com/document/365609460/Memy-czyli-z-ycie-spo%C5%82eczne-w-czasach-kultury-obrazu-red-T-Gackowski-K-Brylska-M-Patera#from_embed
  14. Gackowski, T., Brylska, K., & Łączyński, M. (2017). Świat przedstawiony w emitowanych w Polsce audycjach dla dzieci i młodzieży]. The world presented in programs for children and youth broadcasted in Poland]. Kultura i Edukacja, 115(1), 151-181. doi:10.15804/kie.2017.01.10
    https://czasopisma.marszalek.com.pl/images/pliki/kie/115/kie11510.pdf
  15. Mierzecka, A. (2017). Ewaluacja rozwiązań wyszukiwania treści stosowanych przez europejskie biblioteki akademickie w kontekście nawyków informacyjnych użytkowników [Search possibilities at the websites of European academic libraries in the context of users’ information behaviour]. In R. Sapa (Ed.), Diagnostyka w zarządzaniu informacją : perspektywa informatologiczna (pp. 347-363). Kraków: Biblioteka Jagiellońska.
    https://www.researchgate.net/publication/329359854_Ewaluacja_rozwiazan_wyszukiwania_tresci_stosowanych_przez_europejskie_biblioteki_akademickie_w_kontekscie_nawykow_informacyjnych_uzytkownikow
  16. Mierzecka, A., & Suminas, A. (2017). Cyfrowa przestrzeń jako narzędzie organizacji, udostępniania i promocji oferty bibliotek akademickich. [Digital space as a tool for organizing, sharing and promoting the offer of academic libraries]. Kultura Popularna, 50(1), 50-63. doi:10.5604/01.3001.0010.0043
    https://bazhum.muzhp.pl/media//files/Kultura_Popularna/Kultura_Popularna-r2016-t-n4_(50)/Kultura_Popularna-r2016-t-n4_(50)-s50-63/Kultura_Popularna-r2016-t-n4_(50)-s50-63.pdf
  17. Mierzecka, A. (2017). Działalność lokalnych instytucji kultury na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych. [Activities of local cultural institutions for the development of digital competences]. In A. Mierzecka & E. B. Zybert (Eds.), Instytucje kultury jako ośrodki życia społecznego (pp. 91-105). Warszawa: Wydawnictwo SBP.
    https://www.lbm.uw.edu.pl/en/publications/17-artyku%C5%82y/319-dzialalnosc-lokalnych-instytucji-kultury-na-rzecz-rozwoju-kompetencji-cyfrowych
  18. Gackowski, T., & Brylska, K. (2016). Grywalizacja debaty publicznej w kampanii wyborczej – w poszukiwaniu nowego paradygmatu komunikacji politycznej [Gamifiaction of election campagin's discourse - searching for a new paradigm of political communication]. In T. Gackowski & K. Brylska (Eds.), Gry w komunikacji. Warszawa: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW.
    https://www.lbm.uw.edu.pl/publikacje/16-monografie/181-gry-w-komunikacji
  19. Gackowski, T., & Brylska, K. (2015). Dyskurs audycji publicystycznych w kampanii eurowyborczej 2014 roku – stacje ogólnopolskie a regionalne stacje kablowe, [Discourse of the current affairs TV programmes during the European Union Elections in 2014 ]. In T. Gackowski (Ed.), Mediamorfozy (pp. 185-213). WARSZAWA: Oficyna Wydawnicza Aspra-JR.
    https://www.lbm.uw.edu.pl/publikacje/16-monografie/182-mediamorfozy
  20. Gackowski, T., Patera, M., & Brylska, K. (2016). Społecznie konstruowany wizerunek Jana Pawła II–znaczenia zawarte w memach internetowych.[ The socially constructed image of John Paul II - meanings contained in internet memes]. In J. Olędzki & T. Sasińska-Klas (Eds.), Wielkość czy autorytet? : Jan Paweł II w przekazach polskich mediów podczas jego kanonizacji : praca zbiorowa (pp. 269-297). Warszawa: Stowarzyszenie Absolwentów Dzieło.
    https://depot.ceon.pl/handle/123456789/11281?show=full
  21. Gackowski, T., Brylska, K., & Wasilewski, J. (2014). Marsz „Obudź się, Polsko!” w relacjach polskich stacji telewizyjnych. Część I: Relacje ciągłe w stacjach informacyjnych. [March "Wake up, Poland!" in the reports of Polish TV stations. Part I: Continuous reports at information stations.]. Zeszyty Prasoznawcze, 57(3), 592-620.
    https://www.ejournals.eu/Zeszyty-Prasoznawcze/2014/3-(219)/art/3958/
  22. Gackowski, T., Brylska, K., & Wasilewski, J. (2014). Marsz „Obudź się, Polsko!” w relacjach polskich stacji telewizyjnych. Część II: Wieczorne serwisy informacyjne. [March "Wake up Poland !" in the Polish TV news programs. Part II: Major Evenings News]. Zeszyty Prasoznawcze, 57(3), 592-620.
    https://www.ejournals.eu/Zeszyty-Prasoznawcze/2014/4-(220)/art/4141/
  23. Gackowski, T. (2014). O wyzwaniach dla polskiego medioznawstwa w kontekście aksjologii, profesjonalizmu dziennikarskiego, metodologii badań oraz tożsamości dziennikarskiej, [The chalenges for the polish media studies in the context of axiology, journalistic professionalism, research methodology and the identity of journalists]. Zeszyty Naukowe KUL, 57(3), 57-76.
    http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-issn-2543-9715-year-2014-volume-57-issue-3-article-11484?q=bwmeta1.element.ojs-issn-2543-9715-year-2014-volume-57-issue-3;4&qt=CHILDREN-STATELESS
  24. Gackowski, T. (2014). Twitter w rękach polityków. Rzecz o metodologii i potencjale badań mediów społecznościowych. [Twitter in hands of politicians. The issue of methodology and potential of social media research]. In T. Gackowski (Ed.), Metodologie badań medioznawczych (pp. 163–208). Warszawa: Oficyna Wydawnicza Aspra-JR.
    https://www.lbm.uw.edu.pl/publikacje/16-monografie/183-metodologie-badan-medioznawczych
  25. Gackowski, T. (2014). Władza w czasach postmodernistycznych; Debata: Słowa i obrazy bez reguł. [Power in postmodern times; Debate: Words and pictures without rules]. Przegląd Polityczny, 123, 161-168.
    https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/5934/Przegl%c4%85d_polityczny_skan.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  26. Gackowski, T. (2013). Jak badać komunikację giełdową? Perspektywa behawioralno-medioznawcza, [How to research the 'stock exchange's communication'? Behavioural and media studies perspective]. In T. Gackowski (Ed.), Nowe media. Wyzwania i ograniczenia [New media. Challanges and limitations] (pp. 177-211). Warszawa: Oficyna Wydawnicza Aspra-JR.
    https://www.scribd.com/document/187400595/T-Gackowski-Jak-bada%C4%87-komunikacj%C4%99-gie%C5%82dow%C4%85-perspektywa-behawioralno-medioznawcza-w-Nowe-Media-Wyzwania-i-Ograniczenia-pod-red-T-Gackowskie#from_embed
  27. Mierzecka-Szczepańska, A. (2012). Ewaluacja efektywności systemów informacyjno-wyszukiwawczych - wybrane parametry ocen. [Evaluation of the effectiveness of Information Retrieval systems - selected evaluation parameters]. In B. SosińskaKalata & E. Chuchro (Eds.), Społeczeństwo i sieć informacyjna. Problemy i technologie (pp. 111-124). Warszawa:: Wydawnictwo SBP.
    https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/5253/Ewaluacja%20efektywno%20ci%20system%F3w%20informacyjno-wyszukiwawczych.pdf?sequence=1
  28. Jabłonowski, M., & Gackowski, T. (2012). Tożsamość nauk o mediach. Obszary, postulaty, perspektywy [The identity of the media studies. Areas, proposals, prospects]. Media Studies, 49(2), 15–24.
    https://studiamedioznawcze.pl/article.php?date=2012_2_49&content=prekonferencja&lang=en
  29. Gackowski, T. (2012). Konferencja «Tożsamość nauk o mediach», czyli medioznawcza polifonia starej-nowej dyscypliny naukowej [Conference: «The Identity of Media Studies» which means media studies' polyphony of old-new scientific discipline]. Media Studies, 50(3), 11–27.
    https://studiamedioznawcze.pl/article.php?date=2012_3_50&content=konferencja&lang=en
  30. Gackowski, T. (2012). Badania frekwencyjności słów zwierciadłem intencji autorów przekazów – o językowym obrazie świata w narracji politycznej i medialnej [Quantitative analysis – Research of frequency of words as a mirror of the intention of the authors of communications – the linguistic picture of the world in a political and media narration]. In T. Gackowski (Ed.), Quo vaditis? Interdyscyplinarne horyzonty nauk o mediach [Quo vaditis? Interdisciplinary horizons of media studies] (pp. 149–203). Warszawa: Wydawnictwo Aspra-JR.
    https://www.scribd.com/document/120960971/Quo-vaditis-interdyscyplinarne-horyzonty-nauk-o-mediach-T-Gackowski-Badania-frekwencyjno%C5%9Bci-s%C5%82ow-zwierciad%C5%82em-intencji-autora-przekazu-o-j%C4%99zyk#from_embed
  31. Gackowski, T. (2012). Jak media rozliczają władzę – analiza dyskursu politycznego opiniotwórczych dzienników prestiżowych (ang. broadsheet) na przykładzie rządu Donalda Tuska [How Media assess the governance – Analysis of political discourse in opinion-forming Newspapers (Broadsheet Called) on the Example of Donald Tusk's government]. In K. Pokorna-Ignatowicz, J. Bierówka, & S. Jędrzejewski (Eds.), Media a Polacy. Polskie media wobec ważnych wydarzeń politycznych i problemów społecznych [Media and Poles. Polish Media to Important Political and Social Issues in the Past and Present] (pp. 73–95). Kraków: Oficyna Wydawnicza AFM.
    https://www.scribd.com/document/123342951/Jak-media-rozliczaj%C4%85-w%C5%82adz%C4%99-analiza-dyskursu-politycznego-opiniotworczych-dziennikow-presti%C5%BCowych-ang-broadsheet-na-przyk%C5%82adzie-rz%C4%85du-Donalda-Tus
  32. Gackowski, T., Martela, I., & Rott, D. (2011). «Rzecznik prasowy. Kompetencje interpersonalne – wybrane problemy i zagrożenia» [Spokesman. Interpersonal – selected problems and threats]. Media Studies, 47(4), 159–161.
    https://studiamedioznawcze.pl/spis.php?n=2011_4_47
  33. Gackowski, T. (2011). Bandwagon effect siłą sondażokracji, a więc po co mediom sondaże w okresie międzywyborczym? [Bandwagon effect as a motor of surveycracy, so why do the media need polls in a time between elections?]. Media Studies, 45(2), 43–58.
    https://studiamedioznawcze.pl/article.php?date=2011_2_45&content=gackowski&lang=pl
  34. Gackowski, T. (2011). Czy politycy dotrzymują słowa? Obietnice polityków i ich realizacja jako przedmiot badań politologiczno-medioznawczych [Do politicians keep their word? Political pledges and their redeeming as a research object of political science and media studies]. Media Studies 47(4), 23–43.
    https://studiamedioznawcze.pl/article.php?date=2011_4_47&content=gackowski&lang=pl
  35. Gackowski, T. (2011). W świetle teczek Służby Bezpieczeństwa [In light of the portfolios of the Security Service], [in:] (eds.), , Warsaw 2011, pp. . In M. Jabłonowski & R. Habielski (Eds.), Stefan Kisielewski 1911–1991–2011 (pp. 261–299). Warszawa: Oficyna Wydawnicza Aspra-JR.
    https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/826/T.%20Gackowski%2c%20W%20%c5%9bwietle%20teczek%20S%c5%82u%c5%bcby%20Bezpiecze%c5%84stwa%2c%20w%20Stefan%20Kisielewski%20Kisiel%201911-1991-2011%2c%20red.%20M.%20Jab%c5%82onowski%2c%20R.%20Habielski%2c%20Warszawa%202011.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  36. Gackowski, T. (2011). Zamiast przedmowy. Manipulacja immanentną cechą mediów? [Instead of the foreword. Manipulation in media as a inherent feature?]. In T. Gackowski & J. Dziedzic (Eds.), Manipulacja w mediach. Media o manipulacji [The manipulation in the media. Media about the manipulation] (pp. 7–17). Warszawa: Wydawnictwo Aspra-JR.
    https://www.scribd.com/document/120960851/Manipulacja-w-mediach-i-media-o-manipulacji-Warszawa-2011-r-Zamiast-przedmowy-Manipulacja-immanentn%C4%85-cech%C4%85-mediow
  37. Gackowski, T., & Gackowska, A. (2010). Bo do tanga trzeba dwojga ... – media i politycy, a więc polityczny PR na zdjęciach studniówkowych i rocznicowych rządu PO-PSL w «Rzeczpospolitej» i «Gazecie Wyborczej» [Because it Takes Two to the Tango... – Media and Politicians, and Thus The Political PR at Anniversary and One Hundred Days Photos of PO-PSL's Government in «Rzeczpospolita» and «Gazeta Wyborcza»], [in:] T. In T. Gackowski, A. Gackowska, & J. Dziedzic (Eds.), PR w RP, czyli dwadzieścia polskiej branży public relations [Public relations in Republic of Poland, the polish twenty public relations industry] (pp. 93–104). Warszawa: Instytut Dziennikarstwa UW.
    https://www.scribd.com/document/123342921/PR-w-RP#from_embed
  38. Gackowski, T. (2010). Rzecz o metodologii badań medioznawczych. [The methodology of media studies]. Media Studies, 40(1), 151–169.
    https://studiamedioznawcze.pl/article.php?date=2010_1_40&content=gackowski&lang=pl
  39. Gackowski, T. (2010). Podsumowanie: system PR-owski w Polsce? [Summary: PR-ish system in Poland?]. In T. Gackowski, A. Gackowska, & J. Dziedzic (Eds.), PR w RP, czyli dwadzieścia polskiej branży public relations [Public relations in Republic of Poland, the polish twenty public relations industry] (pp. 78–93). Warszawa: Instytut Dziennikarstwa UW.
    https://www.scribd.com/document/123342921/PR-w-RP#from_embed
  40. Gackowski, T. (2009). Kilka słów o projekcie list frekwencyjnych w dziennikach ogólnopolskich w 2008 roku [A few words about the project of creating lists of frequency in national dailies in 2008]. In T. Gackowski (Ed.), I Ogólnopolski Zjazd Analityków Mediów pt. «Mediokracja a demokracja» [Ist Media Analysts National Congress with the title «Mediocracy and Democracy»], (pp. 13–43). Warszawa: Instytut Dziennikarstwa UW.
    https://www.scribd.com/document/123342968/Mediokracja-a-Demokracja-I-Ogolnopolski-Zjazd-Analitykow-Mediow-Warszawa-2009#from_embed
  41. Gackowski, T., & Łączyński, M. (2011). Agenda-setting w głowach studentów Uniwersytetu Warszawskiego – z jakich mediów korzystają studenci i co z nich zapamiętują? [Agenda-setting in the minds of students of the University of Warsaw – In which media students use and what they remember from their?]. In T. Gackowski (Ed.), Zawartość mediów, czyli rozważania nad metodologią badań medioznawczych [Media content which means discussion on the methodology of media studies research] (pp. 69–91). Warszawa: Oficyna Wydawnicza Aspra-JR.
    https://www.scribd.com/doc/120961076/Zawarto%C5%9B%C4%87-mediow-czyli-rozwa%C5%BCania-nad-metodologi%C4%85-bada%C5%84-medioznawczych-Warszawa-2011#from_embed
  42. Gackowski, T., & Łączyński, M. (2008). Listy frekwencyjne w dziennikach ogólnopolskich w 2008 roku [Letters of frequency in national dailies in 2008]. Media Studies, 38(3), 95–128.
    https://studiamedioznawcze.pl/article.php?date=2009_3_38&content=gackowski&lang=pl

Dołącz do listy mailingowej

Subskrybuj

 

Deklaracja dostępności

Polityka prywatności