Dudziak-Kisio, M. (2020). Media, polityka i społeczeństwo, czyli edukacja medialna w odcinkach. Siła serialu “Ranczo” jako najpopularniejszej produkcji misyjnej w Polsce. [Media, politics and society, i.e. media education in episodes. The strength of the "Ranch" series as the most popular mission production in Poland]. In K. Gajlewicz-Korab, A. Jaskiernia, M. Łoszewska-Ołowska (Eds.), Siła mediów. Media - społeczeństwo - technologie (135-158). Wrocław-Warszawa: Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej & Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW. https://www.ptks.pl/publikacje-ptks/seria-ptks/item/sila-mediow-2
Kwiatkowska, A. (2020). Siła mediów społecznościowych i nowych technologii w języku pokolenia Y. [The power of social media and new technologies in the language of Generation Y]. In K. Gajlewicz-Korab, A. Jaskiernia, M. Łoszewska-Ołowska (Eds.), Siła mediów. Media - polityka - biznes (115-130). Wrocław-Warszawa: Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej & Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW. https://www.ptks.pl/publikacje-ptks/seria-ptks/item/sila-mediow-2020-1
Kwiatkowska, A. (2020). Media jako czynnik poczucia odmienności pokoleń. [Media as a factor of the generations’ feeling of different]. In W. Heller, M. Kaźmierska & M. Wieczorek (Eds.),), Spotkanie z innym w szkole i na uczelni. O możliwościach porozumienia (77-88). Poznań-Kalisz: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Kwiatkowska, A. (2019). Od wspólnych doświadczeń historycznych do pokolenia medialnego, czyli o przebudowie kolektywnej tożsamości. [From shared historical experiences to the media generation, i.e. on the reconstruction of the collective identity]. In T. P. Bocheński (Ed.), Tożsamość w dobie przemian (81-100). Kraków: Wiele Kropek.
Szurmiński, Ł., & Kisilowska, M. (2019). Analiza danych biometrycznych reakcji okoruchowych i mimicznych na archiwalny plakat propagandowy [Analysis of biometric data of oculomotor and mimic reactions to the archival propaganda poster]. Studia Medioznawcze, 20(2), 130-146. https://studiamedioznawcze.eu/index.php/studiamedioznawcze/article/view/81
Brylska, K. (2017). Bezpieczna przyszłość czy skok na kasę? Reforma OFE 2013 roku w tytułach i lidach tekstów prasowych. [Safe future or a cash jump? The OFE reform in 2013 in the titles and leagues of press texts]. Kwartalnik Naukowy OAP UW "e-Politikon" 21, 47-77. Retrieved from http://oapuw.pl/wp-content/uploads/2017/09/ePolitikon-21-2017-2.pdf
Brylska, K. (2017). O kilku strasznych słowach, czyli groźby w wypowiedziach sejmowych premier Beaty Szydło. [About a few terrible words, i.e. threats in the parliamentary statements of Prime Minister Beata Szydło]. Studia Medioznawcze, 3, 21-30. https://studiamedioznawcze.pl/spis.php?n=2017_3_70
Gackowski, T. (2017). Przyszłość prasy na podstawie polskiego rynku – wyzwania i szanse.[ The future of the press based on the Polish market - challenges and opportunities.]. In A. Adamski, S. Gawroński, & M. Szewczyk (Eds.), Nauki o mediach i komunikacji społecznej. Krystalizacja dyscypliny w Polsce. Tradycje, nurty, problemy, rezultaty. [Future of the press - challanges and opportunities - Polish press maket example] (pp. 119-132). Rzeszów: Oficyna Wydawnicza Aspra-JR. https://www.lbm.uw.edu.pl/publikacje/17-artyku%C5%82y/191-przyszlosc-prasy-na-podstawie-polskiego-rynku-wyzwania-i-szanse
Gackowski, T., Brylska, K., & Łączyński, M. (2017). Świat przedstawiony w emitowanych w Polsce audycjach dla dzieci i młodzieży]. The world presented in programs for children and youth broadcasted in Poland]. Kultura i Edukacja, 115(1), 151-181. doi:10.15804/kie.2017.01.10 https://czasopisma.marszalek.com.pl/images/pliki/kie/115/kie11510.pdf
Gackowski, T., & Brylska, K. (2016). Grywalizacja debaty publicznej w kampanii wyborczej – w poszukiwaniu nowego paradygmatu komunikacji politycznej [Gamifiaction of election campagin's discourse - searching for a new paradigm of political communication]. In T. Gackowski & K. Brylska (Eds.), Gry w komunikacji. Warszawa: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW. https://www.lbm.uw.edu.pl/publikacje/16-monografie/181-gry-w-komunikacji
Gackowski, T., & Brylska, K. (2015). Dyskurs audycji publicystycznych w kampanii eurowyborczej 2014 roku – stacje ogólnopolskie a regionalne stacje kablowe, [Discourse of the current affairs TV programmes during the European Union Elections in 2014 ]. In T. Gackowski (Ed.), Mediamorfozy (pp. 185-213). WARSZAWA: Oficyna Wydawnicza Aspra-JR. https://www.lbm.uw.edu.pl/publikacje/16-monografie/182-mediamorfozy
Gackowski, T., Patera, M., & Brylska, K. (2016). Społecznie konstruowany wizerunek Jana Pawła II–znaczenia zawarte w memach internetowych.[ The socially constructed image of John Paul II - meanings contained in internet memes]. In J. Olędzki & T. Sasińska-Klas (Eds.), Wielkość czy autorytet? : Jan Paweł II w przekazach polskich mediów podczas jego kanonizacji : praca zbiorowa (pp. 269-297). Warszawa: Stowarzyszenie Absolwentów Dzieło. https://depot.ceon.pl/handle/123456789/11281?show=full
Gackowski, T., Brylska, K., & Wasilewski, J. (2014). Marsz „Obudź się, Polsko!” w relacjach polskich stacji telewizyjnych. Część I: Relacje ciągłe w stacjach informacyjnych. [March "Wake up, Poland!" in the reports of Polish TV stations. Part I: Continuous reports at information stations.]. Zeszyty Prasoznawcze, 57(3), 592-620. https://www.ejournals.eu/Zeszyty-Prasoznawcze/2014/3-(219)/art/3958/
Gackowski, T., Brylska, K., & Wasilewski, J. (2014). Marsz „Obudź się, Polsko!” w relacjach polskich stacji telewizyjnych. Część II: Wieczorne serwisy informacyjne. [March "Wake up Poland !" in the Polish TV news programs. Part II: Major Evenings News]. Zeszyty Prasoznawcze, 57(3), 592-620. https://www.ejournals.eu/Zeszyty-Prasoznawcze/2014/4-(220)/art/4141/
Gackowski, T. (2014). Twitter w rękach polityków. Rzecz o metodologii i potencjale badań mediów społecznościowych. [Twitter in hands of politicians. The issue of methodology and potential of social media research]. In T. Gackowski (Ed.), Metodologie badań medioznawczych (pp. 163–208). Warszawa: Oficyna Wydawnicza Aspra-JR. https://www.lbm.uw.edu.pl/publikacje/16-monografie/183-metodologie-badan-medioznawczych
Gackowski, T. (2012). Konferencja «Tożsamość nauk o mediach», czyli medioznawcza polifonia starej-nowej dyscypliny naukowej [Conference: «The Identity of Media Studies» which means media studies' polyphony of old-new scientific discipline]. Media Studies, 50(3), 11–27. https://studiamedioznawcze.pl/article.php?date=2012_3_50&content=konferencja&lang=en
Gackowski, T. (2012). Badania frekwencyjności słów zwierciadłem intencji autorów przekazów – o językowym obrazie świata w narracji politycznej i medialnej [Quantitative analysis – Research of frequency of words as a mirror of the intention of the authors of communications – the linguistic picture of the world in a political and media narration]. In T. Gackowski (Ed.), Quo vaditis? Interdyscyplinarne horyzonty nauk o mediach [Quo vaditis? Interdisciplinary horizons of media studies] (pp. 149–203). Warszawa: Wydawnictwo Aspra-JR. https://www.scribd.com/document/120960971/Quo-vaditis-interdyscyplinarne-horyzonty-nauk-o-mediach-T-Gackowski-Badania-frekwencyjno%C5%9Bci-s%C5%82ow-zwierciad%C5%82em-intencji-autora-przekazu-o-j%C4%99zyk#from_embed
Gackowski, T., Martela, I., & Rott, D. (2011). «Rzecznik prasowy. Kompetencje interpersonalne – wybrane problemy i zagrożenia» [Spokesman. Interpersonal – selected problems and threats]. Media Studies, 47(4), 159–161. https://studiamedioznawcze.pl/spis.php?n=2011_4_47
Gackowski, T. (2011). Bandwagon effect siłą sondażokracji, a więc po co mediom sondaże w okresie międzywyborczym? [Bandwagon effect as a motor of surveycracy, so why do the media need polls in a time between elections?]. Media Studies, 45(2), 43–58. https://studiamedioznawcze.pl/article.php?date=2011_2_45&content=gackowski&lang=pl
Gackowski, T. (2011). Czy politycy dotrzymują słowa? Obietnice polityków i ich realizacja jako przedmiot badań politologiczno-medioznawczych [Do politicians keep their word? Political pledges and their redeeming as a research object of political science and media studies]. Media Studies 47(4), 23–43. https://studiamedioznawcze.pl/article.php?date=2011_4_47&content=gackowski&lang=pl
Gackowski, T., & Gackowska, A. (2010). Bo do tanga trzeba dwojga ... – media i politycy, a więc polityczny PR na zdjęciach studniówkowych i rocznicowych rządu PO-PSL w «Rzeczpospolitej» i «Gazecie Wyborczej» [Because it Takes Two to the Tango... – Media and Politicians, and Thus The Political PR at Anniversary and One Hundred Days Photos of PO-PSL's Government in «Rzeczpospolita» and «Gazeta Wyborcza»], [in:] T. In T. Gackowski, A. Gackowska, & J. Dziedzic (Eds.), PR w RP, czyli dwadzieścia polskiej branży public relations [Public relations in Republic of Poland, the polish twenty public relations industry] (pp. 93–104). Warszawa: Instytut Dziennikarstwa UW. https://www.scribd.com/document/123342921/PR-w-RP#from_embed
Gackowski, T. (2010). Podsumowanie: system PR-owski w Polsce? [Summary: PR-ish system in Poland?]. In T. Gackowski, A. Gackowska, & J. Dziedzic (Eds.), PR w RP, czyli dwadzieścia polskiej branży public relations [Public relations in Republic of Poland, the polish twenty public relations industry] (pp. 78–93). Warszawa: Instytut Dziennikarstwa UW. https://www.scribd.com/document/123342921/PR-w-RP#from_embed
Gackowski, T. (2009). Kilka słów o projekcie list frekwencyjnych w dziennikach ogólnopolskich w 2008 roku [A few words about the project of creating lists of frequency in national dailies in 2008]. In T. Gackowski (Ed.), I Ogólnopolski Zjazd Analityków Mediów pt. «Mediokracja a demokracja» [Ist Media Analysts National Congress with the title «Mediocracy and Democracy»], (pp. 13–43). Warszawa: Instytut Dziennikarstwa UW. https://www.scribd.com/document/123342968/Mediokracja-a-Demokracja-I-Ogolnopolski-Zjazd-Analitykow-Mediow-Warszawa-2009#from_embed
Gackowski, T., & Łączyński, M. (2011). Agenda-setting w głowach studentów Uniwersytetu Warszawskiego – z jakich mediów korzystają studenci i co z nich zapamiętują? [Agenda-setting in the minds of students of the University of Warsaw – In which media students use and what they remember from their?]. In T. Gackowski (Ed.), Zawartość mediów, czyli rozważania nad metodologią badań medioznawczych [Media content which means discussion on the methodology of media studies research] (pp. 69–91). Warszawa: Oficyna Wydawnicza Aspra-JR. https://www.scribd.com/doc/120961076/Zawarto%C5%9B%C4%87-mediow-czyli-rozwa%C5%BCania-nad-metodologi%C4%85-bada%C5%84-medioznawczych-Warszawa-2011#from_embed
Gackowski, T., & Łączyński, M. (2008). Listy frekwencyjne w dziennikach ogólnopolskich w 2008 roku [Letters of frequency in national dailies in 2008]. Media Studies, 38(3), 95–128. https://studiamedioznawcze.pl/article.php?date=2009_3_38&content=gackowski&lang=pl