Spotkanie nadawców, szefów anten, dziennikarzy, przedstawicieli parlamentu, organizacji pozarządowych oraz naukowców (medioznawcy i politolodzy) stało się doskonałą okazją do dyskusji na temat standardów w polskich mediach. Sympozjum dziennikarskie zorganizowane przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji oraz Uniwersytet Warszawski odbyło się w poniedziałek 22 września.
Podczas spotkania zaprezentowano raporty z monitoringów kampanii wyborczej do Parlamentu Europejskiego (10–23 maja) w największych stacjach telewizyjnych.
Naukowcy z Laboratorium Badań Medioznawczych UW zaprezentowali szczegółową analizę audycji publicystycznych w programach: Polsat News, TVN24, TVP Info, TV Trwam, TVP1 i TVP2. Udało im się dokonać operacjonalizacji badawczej pojęć zawartych w art. 21 ustawy o radiofonii i telewizji dotyczących misji mediów publicznych.
Przedstawienie wyników raportów stało się podstawą do prowadzenia rozmowy dotyczącej m.in. tematyki poszczególnych audycji, doboru gości, liczby materiałów poświęconych sprawom związanym z działaniem europarlamentu oraz roli kobiet (zarówno jako prowadzących, jak i gości audycji).
W części warsztatowej sympozjum omawiano m.in. sposoby i style prowadzenia audycji (afiliacja, poziom nacechowania języka, zachowania pozawerbalne, strategie zadawania pytań i prowadzenia sporu na antenie).
Zob. Media w Polsce potrzebują wysokich standardów na stronie KRRiT.
Zdjęcie: KRRiT.