
Projekt dr. Łukasza Szurmińskiego pod roboczym tytułem Recepcja plakatów propagandowych 1920 roku ma za zadanie odpowiedzieć na pytanie, jak dzisiaj – po niemal stu latach – odbiorcy interpretują przekazy propagandowe z poprzedniej epoki. Analizie zostanie poddanych 14 plakatów wybranych przez pracowników Centralnej Biblioteki Wojskowej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego do publikacji pt. Rok 1920 plakaty.
W badaniu zostanie wykorzystana metoda okulograficzna, która jest często stosowana w komercyjnych badaniach wizerunku i marek, ale w Polsce nie była dotychczas wykorzystywana do analizy przekazów propagandowych. Badanie okulograficzne zostanie uzupełnione badaniem ankietowym.
W badaniach wezmą udział studenci Instytutu Dziennikarstwa Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, w szczególności zaś uczestnicy specjalizacji analityk mediów oraz modułu Propedeutyka badań opinii publicznej.
![]() |
|
|
|
![]() |
![]() |


