XII OKMM o świecie zmienionym przez pandemię
Trzeci tydzień listopada na stałe wpisał się już do medioznawczego kalendarza – to czas w którym Laboratorium Badań Medioznawczych organizuje Ogólnopolską Konferencję Metodologiczną Medioznawców. Tak jak w poprzednim roku, tak i teraz na organizację wydarzenia w wymierny sposób wpłynęła pandemia COVID-19. Tym razem udało się jednak przeprowadzić wydarzenie w formie hybrydowej zgodnie z zasadami reżimu sanitarnego. Co zrozumiałe, koronawirus w dużej mierze zdeterminował również temat tegorocznego wydarzenia odbywającego się pod hasłem "Cyfrowe życie po pandemii. W jaki sposób badać użytkowników mediów?"
LBM obecny na Kongresie 590
LBM wziął udział w Kongresie 590, który odbył się w Warszawie w dniach 5-6 października 2021. Jest to impreza, należąca do kluczowych wydarzeń gospodarczych w kraju, skupi się na siedmiu obszarach tematycznych. Są to: nowe państwo, nowe sektory, demografia, zdrowie, nauka wraz z sektorem badań i rozwoju oraz nowy obraz Polski.
Ważnym elementem kongresu był panel "Esport. Jeden z motorów napędowych cyfrowej gospodarki w XXI wieku". Prelegantami panelu byli Paweł Kowalczyk (Prezes Zarządu Polskiej Ligi Esportowej), Maciej Kasprzak (Dyrektor Departamentu Gier Online, Totalizator Sportowy Sp z o.o.) oraz Zbigniew Kajdanowski (Zastępca dyrektora Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu PGE S.A.). Podczas panelu dziennikarz sportowy Przemysław Iwańczyk stwierdził, że eSport będzie na olimpiadzie, wierzy w to bo innej drogi nie ma przy tak dużej popularności.
Przypominamy, że w Laboratorium Badań Medioznawczych UW temat eSportu jest nam szczególnie bliski, realizowaliśmy badanie biometryczne "FIFA 18 players – how do they feel and what do they see?", w którym nasi badacze analizują, w jaki sposób osoby grające w gry video (w tym przypadku FIFA 18) reagują na ten typ bodźca na poziomie fizjologicznym.
Zespół LBM obecny na konferencji CEECOM 2021
W dniach 22-23 października br. odbyła się kolejna edycja międzynarodowej konferencji CEECOM, zatytułowana tym razem „New Communication Revolution”. Podczas dwóch dni obrad, prócz wystąpień keynote speakerów, sesji specjalnych i dyskusji z udziałem dziennikarzy, można było wysłuchać ponad 90 referatów.
Badaczka LBM z grantem na projekt "Retoryka ekspertów. Perswazyjność medialnych komunikatów medyków w okresie pandemii COVID-19 w Polsce"
Dr Karolina Brylska otrzymała grant na projekt "Retoryka ekspertów. Perswazyjność medialnych komunikatów medyków w okresie pandemii COVID-19 w Polsce" w konkursie nowe Idee programu Inicjatywa Doskonałości - Uczelnia Badawcza Uniwersytet Warszawski. Badanie będzie realizowane wraz z zespołem Laboratorium Badań Medioznawczych UW.
Celem projektu jest znalezienie zweryfikowanej empirycznie recepty na przekonujące do pożądanych społecznie zachowań wypowiedzi ekspertów w mediach społecznościowych w czasie globalnego kryzysu zdrowotnego.Naukowcy i medycy stanowią najważniejszy filar walki z pandemią i to nie tylko w wymiarze diagnostycznym i terapeutycznym,ale i edukacyjnym. Z drugiej strony Internet stanowi ważne źródło wiedzy obywateli o pandemii. Dlatego właśnie komunikaty tworzone przez ekspertów w mediach społecznościowych mają kluczowe znaczenie dla efektywnej walki z pandemią w wymiarze informacyjnym i powinny być skuteczne perswazyjnie. Projekt jest zatem ważny dla nauki i społeczeństwa.