Komercjalizacja badań naukowych w dyskursie publicznym
29 czerwca 2015 roku badacze z Laboratorium Badań Medioznawczych UW zostali przeszkoleni pod kątem projektu Biura ds. Wspomagania Rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego dotyczącego komercjalizacji badań naukowych. Prezentację, która zawierała wszystkie wątki tego projektu badawczego przedstawił mgr Dominik Wasilewski reprezentujący BWR UW.
Nowy artykuł LBM w Information Technology & People!
Z dumą informujemy, że członkowie naszego zespołu Karolina Brylska, Tomasz Gackowski wraz ze współbadaczkami Anitą Kwiatkowską oraz Martyną Dudziak-Kisio opublikowali artykuł naukowy w prestiżowym czasopiśmie Information Technology & People. Publikacja nosi tytuł: "Fun, experience or education? Learning efficiency – virtual reality lesson vs traditional lesson".
Artykuł porusza kluczowe kwestie związane z efektywnością nauczania w wirtualnej rzeczywistości w porównaniu z tradycyjnymi metodami edukacyjnymi. Autorzy analizują, jak różne podejścia dydaktyczne, w tym wykorzystanie VR, wpływają na zaangażowanie uczniów oraz rezultaty ich nauki.
To badanie jest istotnym wkładem w rozwój nowych technologii edukacyjnych oraz wskazuje, jak innowacyjne metody nauczania mogą zmieniać przyszłość edukacji.
Serdecznie gratulujemy autorom i zapraszamy do lektury pełnego tekstu artykułu!
Brylska, K., Gackowski, T., Kwiatkowska, A. and Dudziak-Kisio, M. (2024), "Fun, experience or education? Learning efficiency – virtual reality lesson vs traditional lesson", Information Technology & People, Vol. 37 No. 8, pp. 216-234. https://doi.org/10.1108/ITP-08-2022-0631
Pokolenia medialne w social mediach – nowa książka LBM UW!
Informujemy, że ukazała się nowa publikacja Laboratorium Badań Medioznawczych UW – wieloautorska monografia zatytułowana „Korzystanie z mediów społecznościowych jako praktyka społeczna różnych pokoleń medialnych”.
W książce zaprezentowano wyniki przeprowadzonego na przełomie lat 2017 i 2018 projektu badawczego, poświęconego sposobom, w jaki przedstawiciele różnych generacji medialnych korzystają z mediów społecznościowych. Biorąc po uwagę złożoność tego zagadnienia, wykorzystano zestaw triangulowanych metod i technik badawczych, od ankiet po okulografię. Ta różnorodność metodologiczna miała pomóc w odniesieniu się do kilku podstawowych, ważnych dla współczesnego medioznawstwa, pytań: Jakie są różnice w sposobach konsumowania mediów w poszczególnych pokoleniach? Jak wyglądają medialne praktyki nadawczo-odbiorcze w poszczególnych pokoleniach? Jakie są potrzeby, oczekiwania i obawy związane z mediami i nowymi technologiami wśród przedstawicieli kolejnych generacji? Co motywuje różne pokolenia do korzystania z mediów i kultury? W prezentowanej publikacji autorzy próbują przedstawić choć częściowe odpowiedzi na powyższe pytania, analizując nowoczesne narzędzia komunikacji oraz prezentując portret ich użytkowników, w tym przypadku Facebooka i Snapchata.
Co Polacy wiedzą o sztucznej inteligencji? Sondaż naukowców z UW
Polacy chcą dostaw przy użyciu inteligentnych dronów i opiekuńczych robotów, boją się jednak autonomicznych samochodów – takie wnioski płyną z sondażu przeprowadzonego przez Laboratorium Badań Medioznawczych UW poświęconemu sztucznej inteligencji. Jednocześnie Polacy nie dostrzegają potrzeby regulowania tego obszaru przez prawo, a znaczna ich część wcale nie zetknęła się jeszcze z tym zagadnieniem. - Możliwe, że pojęcie „robot” przywodzi na myśl przede wszystkim skojarzenie z przymiotnikiem „kuchenny” – przyznaje prof. ucz. dr hab. Tomasz Gackowski, kierownik Laboratorium Badań Medioznawczych.