Monografia pod redakcją Tomasza Gackowskiego i Mateusza Patery pt. „Media Varia. Jednostki – społeczeństwa – technologie”
Oddajemy w Państwa ręce tom o tytule „Media Varia. Jednostki – społeczeństwa – technologie”, będący plonem IX i X Ogólnopolskich Konferencji Metodologicznych Medioznawców.
Niniejszy tom pokazuje tak naprawdę ogromną moc mediów. Ich różnorodność oraz ekspansywność w życiu społecznym czyni je jednym z najważniejszych, jeśli nie najważniejszym czynnikiem determinującym sposób funkcjonowania współczesnego człowieka – człowieka hipermedialnego.
Widzimy i rozumiemy to tym bardziej teraz, gdy oddajemy w Państwa ręce publikację, nad którą pracowaliśmy w okresie historycznym dla ludzkości – pandemii koronawirusa oraz bezprecedensowych w nowoczesnej historii lockdownach całych państw, gospodarek i społeczeństw.
Dzięki mediom i nowoczesnym technologiom czas rozłąki i samotności wydawał się lżejszy do zniesienia. Jak bardzo nas ten okres zmienił? Warto w trakcie lektury tego tomu pamiętać o tym kontekście oraz spostrzeganej wciąż omnipotencji współczesnych mediów i technologii.
Polacy o obchodach Święta Niepodległości - Raport z badania CATI na 100-lecie odzyskania niepodległości
Polacy nie wierzą w obiektywizm polskich serwisów informacyjnych w kontekście relacjonowania setnej rocznicy odzyskania niepodległości - wynika z sondażu przeprowadzonego przez Laboratorium Badań Medioznawczych Uniwersytetu Warszawskiego.
Celem badania było ustalenie, jaka jest opinia Polaków na temat Święta Niepodległości i sposobów jego przedstawienia przez media. W raporcie prezentujemy najważniejsze ustalenia z przeprowadzonego sondażu.
Polacy zgłaszają wyraźne wotum nieufności wobec telewizyjnych nadawców. W tym kontekście dostrzegam zresztą pewien paradoks – otóż w niektórych wypowiedziach respondentów pobrzmiewa echo narracji głównych serwisów informacyjnych, pojawiają się głośne medialne określenia, epitety. Oceniamy zatem stacje telewizyjne jako niedochowujące bezstronności, a jednocześnie niejako przesiąkamy przekazami, które te stacje generują – mówi dr Karolina Brylska (Uniwersytet Warszawski, zastępca kierownika Laboratorium Badań Medioznawczych UW)
Członkowie LBM UW na VRDays Europe
Członkowie Laboratorium Badań Medioznawczych UW wzięli udział w wydarzeniu VRDays Europe.
VRDays Europe to 3-dniowa konferencja poświęcona pozytywnemu wpływowi technologii immersyjnej na biznes, naukę i sztukę. Łączy najbardziej inspirujące umysły, przełomowe projekty i innowacyjne firmy. Wydarzenie odbyło się w środowisku wirtualnym (VirBELA) - Laval Virtual World.
Promocja badań naukowych - Inicjatywa Doskonałości Uczelnia Badawcza - nabór wniosków
Realizacja tego działania pozwoli na zwiększenie skali promocji wyników badań naukowych pracowników Uniwersytetu Warszawskiego. Skonsolidowane w ramach działania projekty będą obejmować m.in. organizację specjalnie przygotowanych wykładów, lekcji, pokazów skierowanych do różnych grup społecznych oraz przygotowanie w językach polskim i angielskim informacji poświęconych osiągnięciom naukowych pracowników UW, które zostaną umieszczone na popularnych portalach naukowych, a także kampanii promocyjnej w postaci wywiadów i ogłoszeń, w prasie polskiej i wydawanej w języku angielskim. Możliwe będzie również uzyskanie środków na organizacje tematycznych konferencji naukowych z udziałem gości zagranicznych, poświęconych dorobkowi naukowemu wybitnych naukowców z Uniwersytetu Warszawskiego.
Konkurs otwarty 30 czerwca 2020 roku ma charakter pilotażowy. Na podstawie jego wyników do zasad realizacji działania, w tym przeprowadzanych konkursów mogą zostać wprowadzone zmiany.