Seminarium „Wydarzenia na Ukrainie w polskich mediach i odbiorze społecznym”
{nomultithumb}Laboratorium Badań Medioznawczych Uniwersytetu Warszawskiego, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Koło Naukowe Analiz Medioznawczych UW zaprasza na seminarium „Wydarzenia na Ukrainie w polskich mediach i odbiorze społecznym”.
Podczas seminarium członkowie zespołu analitycznego LBM UW zaprezentują wnioski z trzech raportów badawczych:
- Polski dyskurs prasowy o konflikcie na Ukrainie. Perspektywa porównawcza 2014-2015 - czyli jak polscy publicyści interpretowali i przewidywali wydarzenia na Ukrainie?
- Polacy o konflikcie na Ukrainie - sondaż LBM UW - co Polacy sądzą o odpowiedzialnych za ten konflikt i jak oceniają wiarygodność mediów?
- Konflikt na Ukrainie oczami Polaków - jak patrzą i co widzą w memach? - jak rozumiemy wieloznaczne i czasem tylko humorystyczne memy internetowe na temat konfliktu
Spotkanie otworzą Dziekani Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, z Dziekanem prof. dr hab. Januszem Adamowskim na czele.
Wyniki badań skomentują eksperci:
- Wojciech Konończuk – kierownik zespołu Białorusi, Ukrainy i Mołdawii w Ośrodku Studiów Wschodnich
- Daniel Szeligowski – analityk programu Europa Wschodnia w Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych
- dr Karolina Brylska – medioznawca i politolog, Laboratorium Badań Medioznawczych UW
- dr Tomasz Gackowski – medioznawca i historyk, Laboratorium Badań Medioznawczych UW
Gdzie i kiedy? 28 lutego 2017 r. (wtorek), godz. 11.00-13.00, Sala Kolumnowa w budynku WDiIB przy ul. Bednarskiej 2/4 w Warszawie.
W załączniku znajdą Państwo plakat informujący o wydarzeniu.
Straszne obrazy i jak je badać
10 stycznia 2017 roku odbyło się pierwsze noworoczne spotkanie zespołu Laboratorium Badań Medioznawczych UW pt. "Straszne obrazy i jak je badać". Po świąteczno-noworocznej przerwie osoby współpracujące z LBM UW miały okazje pogłębić wiedzę dotyczącą analizy materiałów wizualnych. Materiałami, na których pokazywano poszczególne typy analiz, były obrazy i filmy wzbudzające strach.
Licealiści odwiedzają LBM UW!
Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego otwiera się dla młodych osób, które stoją przed wyborem kierunku studiów. W siedzibie naszego wydziału cyklicznie odbywają się wykłady, prelekcje, warsztaty, podczas których liceliście mają szansę poznać strukturę WDIiB UW. Jednym z punktów programu zwiedzania wydziału są odwiedziny Laboratorium Badań Medioznawczych UW.
Badanie użyteczności aplikacji "Biznesradar.pl"
W dniach 2-9 listopada 2016 roku w Laboratorium Badań Medioznawczych odbyło się badanie okulograficzne aplikacji Biznesradar.pl. Celem badania była weryfikacja użyteczności aplikacji oraz uzyskanie odpowiedzi na kilka ważnych - z punktu widzenia dewelopera i nie tylko – pytań, m.in.: czy dotychczasowy model programu spełnia swoje zadania, czy jest przystępny w obsłudze, w jaki sposób użytkownik osiąga predefiniowane cele, w których momentach występują różnice pomiędzy osobami znającymi i nieznającymi aplikacji?
Osobami badanymi byli studenci Uniwersytetu Warszawskiego (100 proc. grupy badawczej). Osoby badane były zróżnicowane pod względem znajomości aplikacji - część z nich miała wcześniej styczność z aplikacją, dla pozostałych było to nowe doświadczenie. Respondentom, po przejściu kalibracji, w sposób ustny przekazywano polecenia do wykonania. Gdy respondent miał problem z danym zadaniem, polecenie było powtarzane. Jeśli problem nie ustępował, osoba badana była proszona o przejście do kolejnego zadania.