Identyfikuj się! LBM wyszedł z podziemia.
Pierwsze, gorące czerwcowe dni zachęciły do wyjścia z podziemia i przeanalizowania środowiska zewnętrznego Laboratorium Badań Medioznawczych. Nasi młodzi analitycy, podzieleni na kilka grup, wzięli udział w grze miejskiej, w której zadania były związane oczywiście z mediami. Członkowie zespołów Laboratorium Badań Medioznawczych przed rozpoczęciem zabawy otrzymali koszulki z logo LBM, aby mogli - również poprzez ubiór - identyfikować się z naszą instytucją badawczą.
Premierowe badanie CATI za nami!

W ostatnim tygodniu w Laboratorium Badań Medioznawczych było prowadzone badanie typu CATI (ang. Computer Assisted Telephone Interview, czyli wspomagany kompu-terowo wywiad telefoniczny). Przez cztery kolejne dni (od poniedziałku do czwartku), a dokładnie 32 godziny (telefonowaliśmy między 12:00 a 20:00), ankieterom udało się przeprowadzić rozmowy aż z 1683 respondentami! To osiągnięcie, którym mogłaby się poszczycić niejedna prywatna sondażownia.
Projektując badanie, postanowiliśmy kontynuować temat związany z sytuacją na Ukrainie (wcześniej opracowaliśmy raport pt. Od ucieczki Wiktora Janukowycza, do aneksji Krymu przez Federację Rosyjską, dostępny tutaj).
Reforma OFE pod lupą LBM UW
Od początku roku zespół Laboratorium Badań Medioznawczych prowadzi projekt badawczy poświęcony ważnym reformom społeczno-gospodarczym ostatnich lat – sprawdzamy, jak media opisują i interpretują te właśnie reformy. Chcemy ustalić, czy i jak media spełniają funkcję informacyjną i edukacyjną wobec społeczeństwa? Czy rzetelnie i zrozumiale informują o planach reform? Czy uczciwie i neutralnie przedstawiają ich możliwe skutki? Czy wyjaśniają czytelnikom, widzom, słuchaczom złożone mechanizmy gospodarcze i polityczne proponowanych reform?
Warsztaty z percepcji filmu: Sterowanie uwagą widza
Celem współczesnych filmów jest przyciągnięcie uwagi widza za wszelką cenę, a twórcy filmowi chcą jak najbardziej zbliżyć doświadczenie oglądania filmu do doświadczenia rzeczywistego, zanurzyć odbiorcę w narracji i nie pozwolić mu dostrzec cięcia montażowego. Laboratorium Badań Medioznawczych UW na bieżąco, starając się nadążyć za trendami, chce szkolić osoby z nim związane w zakresie percepcji treści audiowizualnych. Krótko mówiąc - przed nami kolejne szkolenia!
Druga połowa maja i początek czerwca w LBM staną pod znakiem warsztatów dotyczących percepcji, w których będą mogły uczestniczyć wszystkie osoby związane z naszą pracownią badawczą. Podczas warsztatów dowiemy się, jak na przestrzeni lat filmy dostosowały się do poznawczych preferencji widza i jak oszukują go do dziś.