Paul Levinson na UW - Wirtualny wykład o social mediach
Paul Levinson – światowej sławy medioznawca – z wirtualnym wykładem na WDIB UW.
Profesor Paul Levinson będzie gościem Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW. 8 grudnia o godz. 15.00, w Sali Kolumnowej budynku przy ul. Bednarskiej 2/4, medioznawca wygłosi via Skype wykład poświęcony nowym mediom.
Zapis transmisji z wydarzenia znajduje się poniżej.
Warsztaty web usability w Laboratorium Badań Medioznawczych
21 października w Laboratorium Badań Medioznawczych odbyły się warsztaty dotyczące użyteczności serwisów internetowych. Wzięli w nich udział uczestnicy III konferencji naukowej pt. "Logistyka i zarządzanie w mediach. Media regionalne. Nowe Media. Monetyzacja".
Konferencja organizowana przez Katedrę Technologii Informacyjnej Mediów jest cyklicznym przedsięwzięciem naukowym Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Tematyka związana jest przede wszystkim z takimi zagadnieniami jak zastosowanie nowych technologii w mediach oraz nowoczesnych metod zarządzania przedsiębiorstwami mediowymi. Poruszane są również kwestie funkcjonowania rynku mediów regionalnych (prywatnych jak i samorządów lokalnych), globalizacji oraz bezpieczeństwa IT. To szeroko rozumiany zakres logistyki mediów, nowego innowacyjnego kierunku studiów (I i II stopnia prowadzonych przez Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego).
VII Ogólnopolska Konferencja Metodologiczna Medioznawców
"Memy, czyli życie społeczne w czasach kultury obrazu" - pod takim tytułem w dniach 17-18 listopada 2016 odbyła się VII Ogólnopolska Konferencja Metodologiczna Medioznawców. Coroczne, dwudniowe spotkanie polskich medioznawców otworzył prof. dr hab. Janusz Adamowski, dziekan Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii.
Warsztat z percepcji filmu - ciąg dalszy
Na pierwszym spotkaniu w czerwcu mówiliśmy o tym, jak na przestrzeni lat zmieniała się konstrukcja filmów, w jaki sposób twórcy filmowi przyciągają widzów do kin i utrzymują ich wzrok na ekranie. Alfred Hitchcock zwykł twierdzić, że „film jest zły wtedy, gdy ktokolwiek z publiczności chociaż na chwilę może odwrócić wzrok od ekranu”. Wielu reżyserów traktuje mistrzowską wskazówkę bardzo dosłownie.