Gackowski T., Łączyński M., Majchrzyk Ł., Matyja A., Wieczorkowski M., Skrypt do analizy zawartości prasy [Script for content analysis of the press], Warsaw 2007 (130 pp.).
Gackowski T., Łączyński M., Metody badania wizerunku w mediach. Czym jest wizerunek. Jak i po co należy go badać [Methods for testing image in mass media. What is the image? How and what should be examined?] (research cooperation: A. Balcerzak, Ł. Majchrzyk, A. Matyja, M. Wieczorkowski), Warsaw 2009 (300 pp.).
Gackowski T., Łączyński M., Analiza wizerunku w mediach. Podręcznik [Analysis of the image in mass media. Guidebook] (research cooperation: A. Balcerzak, Ł. Majchrzyk, A. Matyja, M. Wieczorkowski), Warsaw 2008 (324 pp.).
Gackowski T., Authorities on the Carpet. How Do Polish Media Assess Politicians? New Model of Political Communication, Toruń 2013.