Zespół eyetrackingowy na start!

Dążąc do nieustannego rozwoju, zainicjowaliśmy nowy projekt w Laboratorium Badań Medioznawczych. Jego celem jest stworzenie wykwalifikowanego zespołu do badań behawioralnych związanych z eyetrackingiem. Koordynatorami projektu są Adam Balcerzak i Mateusz Patera, którzy 4 lutego 2016 roku – podczas pierwszego spotkania z członkami zespołu w siedzibie laboratorium przy ulicy Bednarskiej 2/4 – przeprowadzili szkolenie dotyczące eyetrackingu, opowiedzieli o tym, czym jest eyetracker, eyetracking i jak przebiega proces widzenia. Kolejnym punktem spotkania była prezentacja oprogramowania Tobii Studio.
Korzystając z okazji, że szkolenie odbywało się w tłusty czwartek, osłodziliśmy je uczestnikom pysznymi pączkami.
Przyznano stypendia ministra nauki i szkolnictwa wyższego za wybitne osiągnięcia
Wśród 744 laureatów tego prestiżowego stypendium znalazła się członkini zespołu studenckiego Laboratorium Badań Medioznawczych, przewodnicząca Koła Naukowego Analiz Medioznawczych, studentka trzeciego roku studiów licencjackich w Instytucie Dziennikarstwa WDiNP UW – Anita Mycak.
W komunikacie na stronie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego czytamy: "W celu zapewnienia jednolitej i obiektywnej oceny Zespół ustalił wytyczne dotyczące sposobu oceny wniosków dla studentów i doktorantów w roku akademickim 2015/2016. Wnioski zostały ocenione metodą punktową. Punkty przyznawane były za poszczególne osiągnięcia naukowe i artystyczne związane ze studiami oraz za osiągnięcia w sporcie. Na podstawie indywidualnych protokołów oceny wniosków zostały sporządzone listy rankingowe wniosków uporządkowanych według liczby punktów".
Szkolenia dla zespołów studenckich LBM
Nasze laboratorium to miejsce, w którym doświadczeni badacze i analitycy spotykają się z osobami, zwłaszcza studentami, chcącymi rozpocząć przygodę z badaniami medioznawczymi. W okresie ponad dwuletniej działalności LBM kilkunastokrotnie odbywały się szkolenia dla wszystkich tych, którzy wymagają od siebie nieco więcej niż jedynie pozyskiwania wiedzy na obowiązkowych wykładach, ćwiczeniach czy konwersatoriach.
Prezentacja metod badawczych, poznawanie arkuszy koderskich, praca w ramach projektów i szukanie pomysłów na kolejne to cele główne, ale dbamy o rozwój w każdym aspekcie – od komunikacyjnego (między osobami zaangażowanymi w działalność laboratorium) po ewaluacyjny (spotkania podsumowujące każdy projekt badawczy).
Stypendia Rektora Uniwersytetu Warszawskiego dla studentów zaangażowanych w prace badawcze LBM
Laboratorium Badań Medioznawczych UW to nie tylko zaawansowana jednostka badawcza w strukturze Instytutu Dziennikarstwa, ale przede wszystkim miejsce, gdzie młode osoby mogą rozpocząć swoją przygodę z badaniami medioznawczymi.
Pośród studentów, którzy zainteresowali się tematyka badawczą i chcieli poświęcić swój czas w rozwój w zakresie nauk o mediach poprzez wykorzystanie mozliwości Laboratorium Badań Medioznawczych UW są osoby - laureaci stypendium Rektora Uniwersytetu Warszawskiego na rok 2015/2016.
W gronie 6 procent najlepszych studentów każdego kierunku i roku studiów znalazły się: Anita Mycak, Katarzyna Piórecka, Marlena Sztyber, na co dzień studiujące w Instytucie Dziennikarstwa na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Poza obowiązkami związanymi z zajęciami na swoich kierunkach, Panie współpracują przy projektach realizowanych przez Laboratorium Badań Medioznawczych UW.