Tajniki Excela

28 listopada 2015 roku odbyło się całodniowe szkolenie poświęcone obsłudze programu Microsoft Excel zorganizowane dla studentów z zespołu badawczego Laboratorium Badań Medioznawczych UW. Prowadził je Marcin Łączyński – medioznawca, badacz i projektant gier, absolwent Instytutu Dziennikarstwa UW i podyplomowych studiów Metody statystyczne w biznesie na Wydziale Ekonomii UW, redaktor statystyczny kwartalnika „Studia Medioznawcze” oraz członek zespołu badawczego LBM.
Strategia rozwoju rynku medialnego w Polsce na lata 2015‒2020
Strategia rozwoju rynku medialnego w Polsce na lata 2015‒2020 to dokument będący wnikliwą analizą polskiego rynku medialnego, który powstał po to, by wywołać publiczną dyskusję oraz wskazać obszary, które wymagają od władz państwowych oraz uczestników rynku medialnego refleksji oraz uzgodnienia wspólnych działań.
Dokument składa się z sześciu części. Pierwsza zawiera opis otoczenia, w jakim funkcjonują media (ogólna sytuacja ekonomiczna i demograficzna Polski, kwestie instytucjonalne i prawne, sprawy związane z rynkiem reklamy). W części drugiej został zaprezentowany stan poszczególnych rynków: filmowego, telewizyjnego, radiowego, rynku prasy i Internetu. Dwie kolejne części zostały poświęcone na opis tendencji i wyzwań. W części piątej i szóstej zamieszczono podsumowania, prognozy i rekomendacje skierowane do środowisk odpowiedzialnych za kształtowanie rynku audiowizualnego w Polsce.
Analityk mediów - specjalizacja w LBM
{nomultithumb}Od początku roku akademickiego 2015/2016 w Laboratorium Badań Medioznawczych przygodę z poznaniem zawodu analityka mediów kontynuują studenci Instytutu Dziennikarstwa Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Pierwsze zajęcia dla grupy - wówczas będących na 1 roku studiów magisterskich - miały miejsce w semestrze letnim roku akademickiego 2014/2015.
Bez wątpienia, wartością dodaną dla osób zaangażowanych w zajęcia specjalizacyjne jest z jednej strony poznanie narzędzi, teorii, metodologii badawczej, które na co dzień wykorzystują osoby pracujące w zawodzie analityka mediów, natomiast z drugiej - możliwość samodzielnego stworzenia projektu badawczego, czyli praktycznego wykorzystania nabytej na zajęciach wiedzy.
Studenci uczęszczający na specjalizację Analityk mediów wzięli już udział w kilku projektach badawczych m.in. Komercjalizacja badań naukowych w dyskursie publicznym,Wydarzenia na Krymie w polskich gazetach i czasopismach w lutym i marcu 2015 roku, Wizerunek Uniwersytetu Warszawskiego i wybranych uczelni wyższych w 2015 roku.
Warsztaty metodologiczne medioznawców podczas VI OKMM

Znamy nazwiska ekspertów prowadzących warsztaty metodologiczne medioznawców, które odbędą się już 19 listopada. W tym roku będą to:
- DR HAB. EDYTA PAŁUSZYŃSKA z Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego – warsztat: Analiza interakcyjna;
- DR TOMASZ PIEKOT z Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego – warsztat: Krytyczna analiza dyskursu;
- KRZYSZTOF POLAK z firmy Semiotic Solutions – warsztat: Analiza wizualna (kultura wizualna).