7 błędów popełnionych przez media w Polsce podczas relacjonowania powodzi
Portal Demagog skatalogował 7 najczęściej popełnianych błędów przez polskie media podczas relacjonowania powodzi, bazując m.in. na wypowiedziach prof. Tomasza Gackowskiego. Wśród zarzutów znalazły się m.in. nadmierna emocjonalizacja przekazu, clickbaity, a także podawanie niesprawdzonych informacji. Jak podkreśla prof. Gackowski, media często prezentowały powódź jak serial pełen niespodziewanych zwrotów akcji, co nie pomagało odbiorcom zrozumieć rzeczywistego zagrożenia.
Polecamy lekturę pełnej analizy!
LBM w Journal of Documentation!
{nomultithumb} Z dumą informujemy, że „Journal of Documentation” opublikowało artykuł, którego współautorką jest prof. Anna Mierzecka.
Publikacja nosi tytuł: „Professional identity of public librarians, archivists and museum professionals in five European countries".
Nowy artykuł LBM w Information Technology & People!
{nomultithumb} Z dumą informujemy, że członkowie naszego zespołu Karolina Brylska, Tomasz Gackowski wraz ze współbadaczkami Anitą Kwiatkowską oraz Martyną Dudziak-Kisio opublikowali artykuł naukowy w prestiżowym czasopiśmie Information Technology & People. Publikacja nosi tytuł: "Fun, experience or education? Learning efficiency – virtual reality lesson vs traditional lesson".
Artykuł porusza kluczowe kwestie związane z efektywnością nauczania w wirtualnej rzeczywistości w porównaniu z tradycyjnymi metodami edukacyjnymi. Autorzy analizują, jak różne podejścia dydaktyczne, w tym wykorzystanie VR, wpływają na zaangażowanie uczniów oraz rezultaty ich nauki.
To badanie jest istotnym wkładem w rozwój nowych technologii edukacyjnych oraz wskazuje, jak innowacyjne metody nauczania mogą zmieniać przyszłość edukacji.
Serdecznie gratulujemy autorom i zapraszamy do lektury pełnego tekstu artykułu!
Brylska, K., Gackowski, T., Kwiatkowska, A. and Dudziak-Kisio, M. (2024), "Fun, experience or education? Learning efficiency – virtual reality lesson vs traditional lesson", Information Technology & People, Vol. 37 No. 8, pp. 216-234. https://doi.org/10.1108/ITP-08-2022-0631
"Rola mediów w kreowaniu wizerunku kobiet" oraz "Dezinformacja w czasie kryzysu" na Festiwalu Nauki w Warszawie
Mimo że w Polsce i na świecie działa wiele ambitnych i przedsiębiorczych kobiet odnoszących sukcesy, ich obecność w mediach, zwłaszcza w tematach polityki, gospodarki i sportu, jest mniejsza niż mężczyzn. Media odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu norm społecznych, jednak nierówności płci wciąż utrzymują się w przekazach medialnych, gdzie kobiety często prezentowane są w kontekście związanym z rodziną, domem lub wyglądem.
Podczas debaty "Rola mediów w kreowaniu wizerunku kobiet" na Festiwalu Nauki w Warszawie eksperci i ekspertki będą dyskutować o przyczynach niskiej reprezentacji kobiet w mediach oraz o tym, jak można wprowadzić zmiany zapewniające równy dostęp do przestrzeni medialnej zarówno kobietom, jak i mężczyznom. LBM UW reprezentowała dr Karolina Brylska.
Równocześnie odbędzie się druga debata zatytułowana "Dezinformacja w czasie kryzysu", w której uczestnicy omówią wyzwania związane z rozpowszechnianiem fałszywych informacji w okresach kryzysowych, takich jak pandemie czy klęski żywiołowe. Zostaną poruszone kwestie skuteczności narzędzi walki z dezinformacją oraz wpływu takich działań na zaufanie do mediów. Z ramienia LBM w debacie wziął udział prof. Tomasz Gackowski.
Prowadzenie obu debat: dr Emilia Zakrzewska, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW.