Storytelling – szkolenie dla studentów z zespołu badawczego LBM
Pierwsze tegoroczne spotkanie studentów z zespołu badawczego Laboratorium Badań Medioznawczych UW za nami. 15 marca 2016 roku blisko 40-osobowa grupa młodych badaczy uczestniczyła w szkoleniu, które dotyczyło metody analizy jakościowej zwanej storytellingiem.
I Ogólnopolska Konferencja "Retoryka w praktyce medialnej"
Studenci z zespołu badawczego Laboratorium Badań Medioznawczych UW, którzy zainicjowali działalność Koła Naukowego Analiz Medioznawczych, zapraszają na I Ogólnopolską Konferencję "Retoryka w praktyce medialnej".
Propozycje wystąpień (maksymalnie 500 słów) należy przesłać na adres analizymedioznawcze.kn@uw.edu.pl do 20 kwietnia 2016 roku. W oparciu o zgromadzone zgłoszenia organizatorzy do 30 kwietnia 2016 roku dokonają wyboru wystąpień i opublikują program konferencji. Udział w konferencji jest bezpłatny.
Obraz wroga w polskim plakacie propagandowym
10 marca 2016 roku w Laboratorium Badań Medioznawczych UW odbyło się badanie realizowane przy współpracy z Muzeum Plakatu w Wilanowie. W ramach projektu Obraz wroga w polskim plakacie propagandowym respondenci poddali się badaniu okulograficznemu rozszerzonemu o ankietę.
Zespół eyetrackingowy na start!
Dążąc do nieustannego rozwoju, zainicjowaliśmy nowy projekt w Laboratorium Badań Medioznawczych. Jego celem jest stworzenie wykwalifikowanego zespołu do badań behawioralnych związanych z eyetrackingiem. Koordynatorami projektu są Adam Balcerzak i Mateusz Patera, którzy 4 lutego 2016 roku – podczas pierwszego spotkania z członkami zespołu w siedzibie laboratorium przy ulicy Bednarskiej 2/4 – przeprowadzili szkolenie dotyczące eyetrackingu, opowiedzieli o tym, czym jest eyetracker, eyetracking i jak przebiega proces widzenia. Kolejnym punktem spotkania była prezentacja oprogramowania Tobii Studio.
Korzystając z okazji, że szkolenie odbywało się w tłusty czwartek, osłodziliśmy je uczestnikom pysznymi pączkami.