• News
  • O LBM
  • Dołącz do zespołu
  • Bazy danych
  • Publikacje
  • Partnerzy
  • Media o nas
  • Polecamy
  • Kontakt
  • In English
  • media-varia-lbm-banner
    Monografia pod redakcją Tomasza Gackowskiego i Mateusza Patery
    pt. „Media Varia. Jednostki – społeczeństwa – technologie”
  • raport-niepodl
  • Slajd
    Zapraszamy do obejrzenia filmu promującego
    Laboratorium Badań Medioznawczych
  • cwierkajacy-slider-lbm
    „Ćwierkający Donald Trump”
    nowa książka LBM UW!
  • komunikowanie
    „Komunikowanie w świecie aplikacji”
    publikacja pokonferencyjna po VIII OKMM
  • 01
    FIFA 18 pod lupą LBM UW!
  • ixokmm
  • cam-otw
    Nowoczesne Centrum Analiz Medialnych UW już otwarte!
  • cam-sprz
    Najnowocześniejsza aparatura badawcza

Tajniki Excela

Depositphotos 3223500 XXL

28 listopada 2015 roku odbyło się całodniowe szkolenie poświęcone obsłudze programu Microsoft Excel zorganizowane dla studentów z zespołu badawczego Laboratorium Badań Medioznawczych UW. Prowadził je Marcin Łączyński – medioznawca, badacz i projektant gier, absolwent Instytutu Dziennikarstwa UW i podyplomowych studiów Metody statystyczne w biznesie na Wydziale Ekonomii UW, redaktor statystyczny kwartalnika „Studia Medioznawcze” oraz członek zespołu badawczego LBM. 

Czytaj więcej...

Strategia rozwoju rynku medialnego w Polsce na lata 2015‒2020

strategia rozwoju rmStrategia rozwoju rynku medialnego w Polsce na lata 2015‒2020 to dokument będący wnikliwą analizą polskiego rynku medialnego, który powstał po to, by wywołać publiczną dyskusję oraz wskazać obszary, które wymagają od władz państwowych oraz uczestników rynku medialnego refleksji oraz uzgodnienia wspólnych działań.

Dokument składa się z sześciu części. Pierwsza zawiera opis otoczenia, w jakim funkcjonują media (ogólna sytuacja ekonomiczna i demograficzna Polski, kwestie instytucjonalne i prawne, sprawy związane z rynkiem reklamy). W części drugiej został zaprezentowany stan poszczególnych rynków: filmowego, telewizyjnego, radiowego, rynku prasy i Internetu. Dwie kolejne części zostały poświęcone na opis tendencji i wyzwań. W części piątej i szóstej zamieszczono podsumowania, prognozy i rekomendacje skierowane do środowisk odpowiedzialnych za kształtowanie rynku audiowizualnego w Polsce.

Czytaj więcej...

Analityk mediów - specjalizacja w LBM

12307370 1160904850603625 7115862646622788245 oOd początku roku akademickiego 2015/2016 w Laboratorium Badań Medioznawczych przygodę z poznaniem zawodu analityka mediów kontynuują studenci Instytutu Dziennikarstwa Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Pierwsze zajęcia dla grupy - wówczas będących na 1 roku studiów magisterskich - miały miejsce w semestrze letnim roku akademickiego 2014/2015.

 

Bez wątpienia, wartością dodaną dla osób zaangażowanych w zajęcia specjalizacyjne jest z jednej strony poznanie narzędzi, teorii, metodologii badawczej, które na co dzień wykorzystują osoby pracujące w zawodzie analityka mediów, natomiast z drugiej - możliwość samodzielnego stworzenia projektu badawczego, czyli praktycznego wykorzystania nabytej na zajęciach wiedzy.

 

Studenci uczęszczający na specjalizację Analityk mediów wzięli już udział w kilku projektach badawczych m.in. Komercjalizacja badań naukowych w dyskursie publicznym,Wydarzenia na Krymie w polskich gazetach i czasopismach w lutym i marcu 2015 roku, Wizerunek Uniwersytetu Warszawskiego i wybranych uczelni wyższych w 2015 roku. 

Czytaj więcej...

Rzut oka na oko

gazetaUW Szurminski

 

W najnowszym piśmie uczelni "UW" ukazał się artykuł o badaniu plakatów pro-pagandowych przeprowadzonym przez dr. Łukasza Szurmińskiego.

"Paryż, rok 1879. Louis Émile Javal zauważa, że wbrew temu, co do tej pory sądzono o procesie czytania, nie polega on na dokładnym śledzeniu każdej linijki tekstu. Wystarczy seria krótkich pauz (fiksacji) połączonych szybkimi sakkadami, czyli ruchami gałek ocznych między kolejnymi pauzami. Dzięki tym obserwacjom wiadomo, na których słowach i elementach graficznych odbiorca zatrzymuje wzrok, jak długo to robi i do których wcześniej przeczytanych wyrazów lub innych elementów powraca".

Czytaj więcej...

  1. Komercjalizacja badań naukowych w dyskursie publicznym
  2. Monografia pod redakcją Tomasza Gackowskiego i Mateusza Patery pt. „Media Varia. Jednostki – społeczeństwa – technologie”
  3. Ćwierkający Donald Trump – nowa książka LBM UW!
  4. Pokolenia medialne w social mediach – nowa książka LBM UW!

Strona 18 z 20

  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • Następny artykuł
  • koniec
  • Follow via Facebook
  • Follow via Youtube
  • medioznawca.com