• News
  • O LBM
  • Dołącz do zespołu
  • Bazy danych
  • Publikacje
  • Partnerzy
  • Media o nas
  • Polecamy
  • Kontakt
  • In English
  • media-varia-lbm-banner
    Monografia pod redakcją Tomasza Gackowskiego i Mateusza Patery
    pt. „Media Varia. Jednostki – społeczeństwa – technologie”
  • raport-niepodl
  • Slajd
    Zapraszamy do obejrzenia filmu promującego
    Laboratorium Badań Medioznawczych
  • cwierkajacy-slider-lbm
    „Ćwierkający Donald Trump”
    nowa książka LBM UW!
  • komunikowanie
    „Komunikowanie w świecie aplikacji”
    publikacja pokonferencyjna po VIII OKMM
  • 01
    FIFA 18 pod lupą LBM UW!
  • ixokmm
  • cam-otw
    Nowoczesne Centrum Analiz Medialnych UW już otwarte!
  • cam-sprz
    Najnowocześniejsza aparatura badawcza

Komercjalizacja badań naukowych w dyskursie publicznym

rsz photo 1454329001438 1752daa90420 229 czerwca 2015 roku badacze z Laboratorium Badań Medioznawczych UW zostali przeszkoleni pod kątem projektu Biura ds. Wspomagania Rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego dotyczącego komercjalizacji badań naukowych. Prezentację, która zawierała wszystkie wątki tego projektu badawczego przedstawił mgr Dominik Wasilewski reprezentujący BWR UW.

Czytaj więcej...

Ćwierkający Donald Trump – nowa książka LBM UW!

Cwierkajacy mockupZ końcem 2018 r. ukazała się kolejna publikacja zespołu Laboratorium Badań Medioznawczych UW – monografia wieloautorska zatytułowana „Ćwierkający Donald Trump. Czym jest Twitter dla użytkowników, dziennikarzy i prezydenta USA? Od analizy dyskursu po badania okulograficzne” (T. Gackowski, K. Brylska, M. Patera i inni; recenzowana przez dr hab. Agnieszkę Hess z Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz prof. dra hab. Radosława Pawelca z Uniwersytetu Warszawskiego). Autorzy poddają wieloaspektowemu oglądowi interesujący fenomen medialno-polityczny, jakim jest wykorzystywanie mediów społecznościowych (na przykładzie Twittera) jako narzędzia kształtowania nowoczesnej „miękkiej siły” (soft power). Koncept ten opie¬ra się na zdolności kształtowania preferencji innych ludzi i podmiotów bez użycia nacisku czy przemocy, a raczej za pomocą zasobów kulturowych danego kraju. W tym procesie wykorzystuje się rozmaite praktyki dyplomatyczne i narzędzia komunikacji użyteczne na poziomie międzynarodowym, w tym Twittera, którego rosnące znaczenie w prowadzeniu dyplomacji publicznej oddaje coraz popularniejszy termin „Twiplomacy”.

Czytaj więcej...

Monografia pod redakcją Tomasza Gackowskiego i Mateusza Patery pt. „Media Varia. Jednostki – społeczeństwa – technologie”

mediavariaOddajemy w Państwa ręce tom o tytule „Media Varia. Jednostki – społeczeństwa – technologie”, będący plonem IX i X Ogólnopolskich Konferencji Metodologicznych Medioznawców.

Niniejszy tom pokazuje tak naprawdę ogromną moc mediów. Ich różnorodność oraz ekspansywność w życiu społecznym czyni je jednym z najważniejszych, jeśli nie najważniejszym czynnikiem determinującym sposób funkcjonowania współczesnego człowieka – człowieka hipermedialnego.

Widzimy i rozumiemy to tym bardziej teraz, gdy oddajemy w Państwa ręce publikację, nad którą pracowaliśmy w okresie historycznym dla ludzkości – pandemii koronawirusa oraz bezprecedensowych w nowoczesnej historii lockdownach całych państw, gospodarek i społeczeństw.

Dzięki mediom i nowoczesnym technologiom czas rozłąki i samotności wydawał się lżejszy do zniesienia. Jak bardzo nas ten okres zmienił? Warto w trakcie lektury tego tomu pamiętać o tym kontekście oraz spostrzeganej wciąż omnipotencji współczesnych mediów i technologii.

Czytaj więcej...

Pokolenia medialne w social mediach – nowa książka LBM UW!

OkładkaMOCKUP

Informujemy, że ukazała się nowa publikacja Laboratorium Badań Medioznawczych UW – wieloautorska monografia zatytułowana „Korzystanie z mediów społecznościowych jako praktyka społeczna różnych pokoleń medialnych”.

 

W książce zaprezentowano wyniki przeprowadzonego na przełomie lat 2017 i 2018 projektu badawczego, poświęconego sposobom, w jaki przedstawiciele różnych generacji medialnych korzystają z mediów społecznościowych. Biorąc po uwagę złożoność tego zagadnienia, wykorzystano zestaw triangulowanych metod i technik badawczych, od ankiet po okulografię. Ta różnorodność metodologiczna miała pomóc w odniesieniu się do kilku podstawowych, ważnych dla współczesnego medioznawstwa, pytań: Jakie są różnice w sposobach konsumowania mediów w poszczególnych pokoleniach? Jak wyglądają medialne praktyki nadawczo-odbiorcze w poszczególnych pokoleniach? Jakie są potrzeby, oczekiwania i obawy związane z mediami i nowymi technologiami wśród  przedstawicieli kolejnych generacji? Co motywuje różne pokolenia do korzystania z mediów i kultury? W prezentowanej publikacji autorzy próbują przedstawić choć częściowe odpowiedzi na powyższe pytania, analizując nowoczesne narzędzia komunikacji oraz prezentując portret ich użytkowników, w tym przypadku Facebooka i Snapchata.

Czytaj więcej...

  1. ‘Machiavellian Russia’ in the Crimean conflict: Clarification of strategic narratives analysis method - nowy artykuł dr hab. Tomasza Gackowskiego i dr Karoliny Brylskiej
  2. Polacy o obchodach Święta Niepodległości - Raport z badania CATI na 100-lecie odzyskania niepodległości
  3. Nowy raport LBM UW - Donald Trump a sprawa polska

Strona 19 z 20

  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • Następny artykuł
  • koniec
  • Follow via Facebook
  • Follow via Youtube
  • medioznawca.com