Sprawozdanie z VI OKMM na łamach "Studiów Medioznawczych"
W najnowszym numerze kwartalnika "Studia Medioznawcze" zostało opublikowane sprawozdanie z VI Ogólno-polskiej Konferencji Metodologicznej Medioznawców pt. Grywalizacja mediów, czyli o zmianach w komunikacji społecznej autorstwa Mateusza Patery.
/Fragment sprawozdania/
"Tematyka tegorocznej konferencji skupiła się wokół grywalizacji. Jest to zjawisko związane z bezpośrednim wykorzystywaniem technik stosowanych w grach fabularnych lub komputerowych do modyfikowania zachowań ludzi, przenoszenia rozwiązań używanych w grach do naszej codziennej egzystencji. Ten proces szczególnie zintensyfikował się w ostatnich latach z powodu możliwości jego zastosowania w technikach marketingowych, systemach motywacyjnych dla pracowników, edukacji, a także w programach rządowych.
Obraz wroga w polskim plakacie propagandowym
10 marca 2016 roku w Laboratorium Badań Medioznawczych UW odbyło się badanie realizowane przy współpracy z Muzeum Plakatu w Wilanowie. W ramach projektu Obraz wroga w polskim plakacie propagandowym respondenci poddali się badaniu okulograficznemu rozszerzonemu o ankietę.
Storytelling – szkolenie dla studentów z zespołu badawczego LBM
Pierwsze tegoroczne spotkanie studentów z zespołu badawczego Laboratorium Badań Medioznawczych UW za nami. 15 marca 2016 roku blisko 40-osobowa grupa młodych badaczy uczestniczyła w szkoleniu, które dotyczyło metody analizy jakościowej zwanej storytellingiem.
I Ogólnopolska Konferencja "Retoryka w praktyce medialnej"
Studenci z zespołu badawczego Laboratorium Badań Medioznawczych UW, którzy zainicjowali działalność Koła Naukowego Analiz Medioznawczych, zapraszają na I Ogólnopolską Konferencję "Retoryka w praktyce medialnej".
Propozycje wystąpień (maksymalnie 500 słów) należy przesłać na adres analizymedioznawcze.kn@uw.edu.pl do 20 kwietnia 2016 roku. W oparciu o zgromadzone zgłoszenia organizatorzy do 30 kwietnia 2016 roku dokonają wyboru wystąpień i opublikują program konferencji. Udział w konferencji jest bezpłatny.