• News
  • O LBM
  • Dołącz do zespołu
  • Bazy danych
  • Publikacje
  • Partnerzy
  • Media o nas
  • Polecamy
  • Kontakt
  • In English
  • media-varia-lbm-banner
    Monografia pod redakcją Tomasza Gackowskiego i Mateusza Patery
    pt. „Media Varia. Jednostki – społeczeństwa – technologie”
  • raport-niepodl
  • Slajd
    Zapraszamy do obejrzenia filmu promującego
    Laboratorium Badań Medioznawczych
  • cwierkajacy-slider-lbm
    „Ćwierkający Donald Trump”
    nowa książka LBM UW!
  • komunikowanie
    „Komunikowanie w świecie aplikacji”
    publikacja pokonferencyjna po VIII OKMM
  • 01
    FIFA 18 pod lupą LBM UW!
  • ixokmm
  • cam-otw
    Nowoczesne Centrum Analiz Medialnych UW już otwarte!
  • cam-sprz
    Najnowocześniejsza aparatura badawcza

Warsztaty z percepcji filmu: Sterowanie uwagą widza

Mad Max StormCelem współczesnych filmów jest przyciągnięcie uwagi widza za wszelką cenę, a twórcy filmowi chcą jak najbardziej zbliżyć doświadczenie oglądania filmu do doświadczenia rzeczywistego, zanurzyć odbiorcę w narracji i nie pozwolić mu dostrzec cięcia montażowego. Laboratorium Badań Medioznawczych UW na bieżąco, starając się nadążyć za trendami, chce szkolić osoby z nim związane w zakresie percepcji treści audiowizualnych. Krótko mówiąc - przed nami kolejne szkolenia!

 

Druga połowa maja i początek czerwca w LBM staną pod znakiem warsztatów dotyczących percepcji, w których będą mogły uczestniczyć wszystkie osoby związane z naszą pracownią badawczą. Podczas warsztatów dowiemy się, jak na przestrzeni lat filmy dostosowały się do poznawczych preferencji widza i jak oszukują go do dziś.

Czytaj więcej...

Storytelling – ciąg dalszy nastąpił

storytelling

 

Kolejne spotkanie wszystkich zespołów studenckich Laboratorium Badań Medio-znawczych UW za nami. W ostatni wtorek studenci, którzy pragną zgłębiać swoje umiejętności badawcze, już po raz drugi wzięli udział w warsztacie prowadzonym przez dr. hab. Jacka Wasilewskiego. Medioznawca pokazał, w jaki sposób badać narracje w mediach, a następnie uczestnicy spróbowali własnych sił w tego typu analizie.

 

Za materiał szkoleniowy posłużył film krótkometrażowy pt. Next Floor (nagroda Grand Prix Canal+ na festiwalu w Cannes w 2008 roku) w reżyserii Denisa Villeneuve'a. Na początku spotkania studenci obejrzeli film, a następnie – postępując zgodnie z instrukcjami prowadzącego – przeszli do storytellingu: między innymi wskazywali bohaterów oraz doszukiwali się ich motywacji, odnajdywali antagonistów i opisywali ich relacje z bohaterami.

Czytaj więcej...

Pierwsze badanie CATI w LBM UW

13062526 10207238158406297 904751109716528394 n

W dniach 9–12 maja 2016 roku w budynku Instytutu Dziennikarstwa przy ulicy Bednarskiej 2/4 w Warszawie zostanie przeprowadzone premierowe badanie CATI, którego inicjatorem jest Laboratorium Badań Medioznawczych UW. Przez cztery kolejne dni badacze współpracujący z jednostką badawczą Instytutu Dziennikarstwa będą dzwonić do mieszkańców kraju, aby dowiedzieć się, co myślą oni na temat konfliktu toczącego się na Ukrainie. 

Czytaj więcej...

Projektowanie badania w Tobii Studio. Kolejny etap pracy zespołu eyetrackingowego

Dominika7 kwietnia odbyło się kolejne spotkanie nowo powstałego zespołu eyetrackingowego w Laboratorium Badań Medioznawczych UW. Celem było zaprojektowanie badania okulograficznego. Po omówieniu możliwości projektowych programu Tobii Studio, który jest zintegrowany z eyetrackerem, młodzi badacze stworzyli własny – składający się z kilkunastu memów internetowych – projekt badania okulograficznego.

 

Memy internetowe, które zostały zakwalifikowane do testu, tematycznie nawiązują do wyborów parlamentarnych, które odbyły się jesienią 2015 roku. Celem będzie skonfrontowanie badania behawioralnego z analizą semiotyczną wybranych memów, na podstawie czego będzie można określić sposoby oglądania i odczytywania memów internetowych.

 

 

Czytaj więcej...

  1. Sprawozdanie z VI OKMM na łamach "Studiów Medioznawczych"
  2. Storytelling – szkolenie dla studentów z zespołu badawczego LBM
  3. Obraz wroga w polskim plakacie propagandowym
  4. I Ogólnopolska Konferencja "Retoryka w praktyce medialnej"

Strona 15 z 20

  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • Następny artykuł
  • koniec
  • Follow via Facebook
  • Follow via Youtube
  • medioznawca.com