Gackowski T., Łączyński M., Agenda-setting w głowach studentów Uniwersytetu Warszawskiego – z jakich mediów korzystają studenci i co z nich zapamiętują? [Agenda-setting in the minds of students of the University of Warsaw – In which media students use and what they remember from their?], [in:] T. Gackowski (ed.), Zawartość mediów, czyli rozważania nad metodologią badań medioznawczych [Media content which means discussion on the methodology of media studies research], Warsaw 2011, pp. 69–91.
Gackowski T., The Issue of Media Studies Research Methodology, [in:] Ł. Szurmiński (ed.), Media Studies in Poland at the Turn of the Century, Vol. 1, Warsaw 2011, pp. 173–198.
Gackowski T., W świetle teczek Służby Bezpieczeństwa [In light of the portfolios of the Security Service], [in:] M. Jabłonowski, R. Habielski (eds.), Stefan Kisielewski 1911–1991–2011, Warsaw 2011, pp. 261–299.
Gackowski T.,Przyszłość prasy na podstawie polskiego rynku – wyzwania i szanse, [Future of the press - challanges and opportunities - Polish press maket example], [w:] Nauki o mediach i komunikacji społecznej. Krystalizacja dyscypliny w Polsce. Tradycje, nurty, problemy, rezultaty, [Media and Communication studies. Crystallization of discipline in Poland. Traditions, trends, problems, results], red. A. Adamski, S. Gawrońskiego, M. Szewczyk, Rzeszów 2017, s. 119-133.