Gackowski T., Gackowska A., Bo do tanga trzeba dwojga … – media i politycy, a więc polityczny PR na zdjęciach studniówkowych i rocznicowych rządu PO-PSL w «Rzeczpospolitej» i «Gazecie Wyborczej» [Because it Takes Two to the Tango... – Media and Politicians, and Thus The Political PR at Anniversary and One Hundred Days Photos of PO-PSL's Government in «Rzeczpospolita» and «Gazeta Wyborcza»], [in:] T. Gackowski, A. Gackowska, J. Dziedzic (eds.), PR w RP, czyli dwadzieścia polskiej branży public relations [Public relations in Republic of Poland, the polish twenty public relations industry], Warsaw 2010, pp. 93–104.
Gackowski T., Bandwagon effect siłą sondażokracji, a więc po co mediom sondaże w okresie międzywyborczym? [Bandwagon effect as a motor of surveycracy, so why do the media need polls in a time between elections?], Media Studies 2011, No. 2 (45), pp. 43–58.
Gackowski T., Czy politycy dotrzymują słowa? Obietnice polityków i ich realizacja jako przedmiot badań politologiczno-medioznawczych [Do politicians keep their word? Political pledges and their redeeming as a research object of political science and media studies], Media Studies 2011, No. 4 (47), pp. 23–43.