Gackowski T., O wyzwaniach dla polskiego medioznawstwa w kontekście aksjologii, profesjonalizmu dziennikarskiego, metodologii badań oraz tożsamości dziennikarskiej, [The chalenges for the polish media studies in the context of axiology, journalistic professionalism, research methodology and the identity of journalists], "Zeszyty Naukowe KUL", Rok 57 (2014), nr 3 (227), s. 57-76.
Gackowski T., Marsz „Obudź się, Polsko!” w relacjach polskich stacji telewizyjnych. Część I: Relacje ciągłe w stacjach informacyjnych, [March "Wake up Poland !" in the Polish TV news programs. Part I: Live coverage of the event, presented on news TV programs] "Zeszyty Prasoznawcze", 2014, t. 57, nr 3 (219), s. .
Gackowski T., Jak media rozliczają władzę – analiza dyskursu politycznego opiniotwórczych dzienników prestiżowych (ang. broadsheet) na przykładzie rządu Donalda Tuska [How Media assess the governance – Analysis of political discourse in opinion-forming Newspapers (Broadsheet Called) on the Example of Donald Tusk's government], [in:] K. Pokorna-Ignatowicz, J. Bierówka, S. Jędrzejewski (eds.), Media a Polacy. Polskie media wobec ważnych wydarzeń politycznych i problemów społecznych [Media and Poles. Polish Media to Important Political and Social Issues in the Past and Present], Cracow 2012, pp. 73–95.