• News
  • O LBM
  • Dołącz do zespołu
  • Bazy danych
  • Publikacje
  • Partnerzy
  • Media o nas
  • Polecamy
  • Kontakt
  • In English
  • lbm-wernisaz
    Kobieta Współczesna, wernisaż
    26.11.2019 r., godz. 17.00, ul. Bednarska 2/4
    Relacja z otwarcia, opis i zaproszenie do oglądania wystawy
  • Slajd
    Zapraszamy do obejrzenia filmu promującego
    Laboratorium Badań Medioznawczych
  • cwierkajacy-slider-lbm
    „Ćwierkający Donald Trump”
    nowa książka LBM UW!
  • komunikowanie
    „Komunikowanie w świecie aplikacji”
    publikacja pokonferencyjna po VIII OKMM
  • 01
    FIFA 18 pod lupą LBM UW!
  • ixokmm
  • cam-otw
    Nowoczesne Centrum Analiz Medialnych UW już otwarte!
  • cam-sprz
    Najnowocześniejsza aparatura badawcza

II Konferencja Analiz Medioznawczych - "Pokoleniowe spojrzenie na media"

plakat B1Koło Naukowe Analiz Medioznawczych serdecznie zaprasza na II Konferencję Analiz Medioznawczych zatytułowaną „Pokoleniowe spojrzenie na media”, która odbędzie się 19 maja 2017 roku na Wydziale Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego w Centrum Informatycznym Uniwersytetu Warszawskiego przy ul. Krakowskie Przedmieście 26/28 w Warszawie.

Podczas tegorocznej edycji wspólnie zastanowimy się, w jaki sposób poszczególne pokolenia konsumują media, jakie są podobieństwa i różnice w doborze oraz odbiorze poszczególnych środków masowego przekazu, a także jak współczesne media dostosowują swoją ofertę zarówno do młodych, jak i starszych generacji odbiorców. Wraz z Państwa pomocą pragniemy przyjrzeć się środkom komunikowania masowego z różnych perspektyw oraz dokonać analizy wielu wymiarów mediów. Poruszymy kwestie językowe, pokażemy zabiegi retoryczne, dokonamy analizy perswazyjności przekazów, zbadamy stopień polityzacji mediów, a także omówimy zagadnienia związane z korzystaniem ze starych i nowych mediów przez poszczególne pokolenia, ze szczególnym uwzględnieniem konsumpcji mediów społecznościowych. Przeanalizujemy, co zmienia się w krajobrazie medialnym, a co pozostaje takie same.

Zapisy do: 30 kwietnia 2017 r. na analizymedioznawcze.kn@uw.edu.pl

Więcej informacji na stronie https://www.facebook.com/events/400828093584534/ oraz w załącznikach.

Załączniki:
Pobierz plik (Agenda-II-Konferencji-Analiz-Medioznawczych.pdf)Agenda-II-Konferencji-Analiz-Medioznawczych.pdf[ ]550 kB
Pobierz plik (plakat B1.png)plakat B1.png[ ]14670 kB

Badanie aplikacji BiznesRadar.pl - raport

BRZapraszamy do lektury najnowszego raportu badaczy Laboratorium Badań Medioznawczych UW. Tym razem pod lupą znalazła się aplikacja BiznesRadar.pl. Publikacja jest efektem badania, które odbyło się w dniach 2-9 listopada 2016 roku w Laboratorium Badań Medioznawczych UW.

Czytaj więcej...

Aktywność konferencyjna studentów WDIB UW

4Czworo członków Koła Naukowego Analiz Medioznawczych, działającego na naszym wydziale, zaprezentowało swoje referaty na II Sympozjum nowych mediów „Cyfrowi tubylcy” 4 kwietnia 2017 roku w Toruniu. Anita Kwiatkowska mówiła o „Quizowym pokoleniu, czyli generacji Z zanurzonej w internetowych quizach, zagadkach i sondach”, Marlena Sztyber przedstawiła referat pt. „Ochrona dóbr osobistych a nowe media”, Katarzyna Piórecka omówiła „O czym ćwierkają prezydenci? Prezydent na Twitterze – studium porównawcze”, a Radosław Prachnio zaproponował „Domowe studio nagrań – projekt na każdą kieszeń”.

Czytaj więcej...

Dotacja na innowacyjne technologie dla Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW

123RF 11238099 sWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii decyzją Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (nr 223335/E-343/R/2017 z dn. 1.03.2017 r.) otrzymał dotację celową na pokrycie kosztów restrukturyzacji na lata 2017-2018 pt. „Centrum Analiz Medialnych” w wysokości ponad 2 mln złotych.

Dzięki dotacji Wydział sfinansuje infrastrukturę potrzebną do nowoczesnych badań medioznawczych i bibliologicznych, integrujących środowisko medioznawców, bibliologów i informatologów. W ramach projektu przeprowadzona zostanie adaptacja pomieszczeń w budynku Wydziału przy ul. Bednarskiej 2/4, wyposażonych następnie w specjalistyczny sprzęt i oprogramowanie do nowoczesnych badań odbioru szeroko rozumianych mediów.

Do dyspozycji naukowców będzie m.in. aparatura (m. in. gogle) do badań nad wirtualną (VR) i poszerzoną rzeczywistością (AR), sprzęt do testów gier, a także zintegrowany system monitorowania i analizowania audiowizualnych przekazów medialnych wsparty biometryczną analizą odbiorcy (okulografia i ekspresja mimiczna (FACIAL EMG) oraz analizą bioelektryczną czynności mózgu odbiorcy (EEG). WDIiB, po skompletowaniu i zintegrowaniu sprzętu, będzie dysponował jedyną w Europie Środkowo-Wschodniej tak rozbudowaną infrastrukturą umożliwiającą złożone badania zawartości i odbioru mediów.

Realizacja projektu zatytułowanego „Centrum Analiz Medialnych” przewidziana jest na lata 2017-2018.  Projekt koordynują: prof. dr hab. Dariusz Kuźmina (Prodziekan ds. Finansów WDIiB UW), dr Tomasz Gackowski i dr Karolina Brylska (Kierownictwo Laboratorium Badań Medioznawczych UW).

  1. Zapis wideo z seminarium "Wydarzenia na Ukrainie w polskich mediach i odbiorze społecznym"
  2. Wydarzenia na Ukrainie w polskich mediach i odbiorze społecznym
  3. Transmisja na żywo na facebooku z seminarium „Wydarzenia na Ukrainie w polskich mediach i odbiorze społecznym”
  4. Klip wideo z VII Ogólnopolskiej Konferencji Metodologicznej Medioznawców

Strona 8 z 18

  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Następny artykuł
  • koniec
  • Follow via Facebook
  • Follow via Youtube
  • medioznawca.com