Badanie użyteczności aplikacji "Biznesradar.pl"
W dniach 2-9 listopada 2016 roku w Laboratorium Badań Medioznawczych odbyło się badanie okulograficzne aplikacji Biznesradar.pl. Celem badania była weryfikacja użyteczności aplikacji oraz uzyskanie odpowiedzi na kilka ważnych - z punktu widzenia dewelopera i nie tylko – pytań, m.in.: czy dotychczasowy model programu spełnia swoje zadania, czy jest przystępny w obsłudze, w jaki sposób użytkownik osiąga predefiniowane cele, w których momentach występują różnice pomiędzy osobami znającymi i nieznającymi aplikacji?
Osobami badanymi byli studenci Uniwersytetu Warszawskiego (100 proc. grupy badawczej). Osoby badane były zróżnicowane pod względem znajomości aplikacji - część z nich miała wcześniej styczność z aplikacją, dla pozostałych było to nowe doświadczenie. Respondentom, po przejściu kalibracji, w sposób ustny przekazywano polecenia do wykonania. Gdy respondent miał problem z danym zadaniem, polecenie było powtarzane. Jeśli problem nie ustępował, osoba badana była proszona o przejście do kolejnego zadania.
VII Ogólnopolska Konferencja Metodologiczna Medioznawców
"Memy, czyli życie społeczne w czasach kultury obrazu" - pod takim tytułem w dniach 17-18 listopada 2016 odbyła się VII Ogólnopolska Konferencja Metodologiczna Medioznawców. Coroczne, dwudniowe spotkanie polskich medioznawców otworzył prof. dr hab. Janusz Adamowski, dziekan Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii.
Paul Levinson na UW - Wirtualny wykład o social mediach
Paul Levinson – światowej sławy medioznawca – z wirtualnym wykładem na WDIB UW.
Profesor Paul Levinson będzie gościem Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW. 8 grudnia o godz. 15.00, w Sali Kolumnowej budynku przy ul. Bednarskiej 2/4, medioznawca wygłosi via Skype wykład poświęcony nowym mediom.
Zapis transmisji z wydarzenia znajduje się poniżej.
Warsztaty web usability w Laboratorium Badań Medioznawczych
21 października w Laboratorium Badań Medioznawczych odbyły się warsztaty dotyczące użyteczności serwisów internetowych. Wzięli w nich udział uczestnicy III konferencji naukowej pt. "Logistyka i zarządzanie w mediach. Media regionalne. Nowe Media. Monetyzacja".
Konferencja organizowana przez Katedrę Technologii Informacyjnej Mediów jest cyklicznym przedsięwzięciem naukowym Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Tematyka związana jest przede wszystkim z takimi zagadnieniami jak zastosowanie nowych technologii w mediach oraz nowoczesnych metod zarządzania przedsiębiorstwami mediowymi. Poruszane są również kwestie funkcjonowania rynku mediów regionalnych (prywatnych jak i samorządów lokalnych), globalizacji oraz bezpieczeństwa IT. To szeroko rozumiany zakres logistyki mediów, nowego innowacyjnego kierunku studiów (I i II stopnia prowadzonych przez Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego).